'מרכז התקווה'



האפיפיור פרנסיסקוס צפוי להכריז על תמיכתו בהקמת מרכז בין דתי ראשון מסוגו בעולם שיקום בירושלים במהלך ביקורו בישראל. המרכז יקרא " CENTER OF HOPE" ומטרתו תהיה לייצר שיתופי פעולה בין מאמיני הדתות השונות ולקיים פעילויות חינוכיות ותרבותיות לקהל הרחב

את רעיון הקמת המרכז ייסד המכון לדיאלוג בין דתי- מכון אליהו הפועל בחסות אונסקו. חברים במועצת המנהיגים של המכון והשתתפו בפעולותיו הם הדלאי למה, הרבנים הראשיים מישראל ומהעולם, המנהיגות הנוצרית הבכירה ובכללה האפיפיורים הקודמים, מנהיגות מוסלמית בכירה ומנהיגים מדתות ההינדואיזם, הבודהיזם והסיקהיזם.

רעיון הקמת מרכז HOPE התחיל לקרום עור וגידים לפני כשנתיים על ידי המכון לדיאלוג בין-דתי אליהו (The Elijah Interfaith Institute). מכון אליהו נוסד בירושלים בשנת 1996 על ידי הרב ד"ר אלון גושן-גוטשטיין, חוקר בעל שם בינלאומי בתחום מחשבת חז"ל ומרצה לשעבר באוניברסיטת תל אביב ובבית מורשה בירושלים. המכון התחיל כקואופרטיב של 11 מוסדות אקדמיים, יהודיים, נוצריים ומוסלמיים ופעל בישראל עד שנת 2001. עם פרוץ האינתיפאדה השנייה הפך למוסד בינלאומי. המכון פועל בחסות אונסקו ומקיים פעילויות מחקר בתחום הבין דתי ומפגשים בין המנהיגות הדתית העולמית ברמה הגבוהה ביותר.

רעיון הקמת מרכז בין דתי שינסה לחולל מהפכה ביחסים בין הדתות בישראל ובעולם, קרץ מאוד לוותיקן ולאפיפיור פרנסיסקוס. האפיפיור, הידוע ביכולתו בהעברת מסרי סובלנות וקבלה כלפיי קהילות ומעמדות שונים בחברה, מאמין כי שיתוף פעולה בין הדתות יסייע רבות בהתמודדות עם אתגרי השעה של האנושות. בהתאם לכך,  עומד האפיפיור פרנסיסקוס להכריז על תמיכתו בהקמת מרכז HOPE במהלך ביקורו בישראל. במעמד ההכרזה ישתתפו מנהיגי דתות, מישראל ומן העולם, ובכללם מנהיגי דתות מזרח שיגיעו לישראל במיוחד על מנת להיות נוכחים במעמד ההשקה של מרכז HOPE.

מרכז  HOPEשם לו למטרה להתמודד עם הבעיות השורשיות הקשורות ליחסים בין דתות העולם. כיום הדתות נתפסות כמקור למחלוקת ולתחרות בין מאמיני הדתות בעולם. החוקרים והקהילות השותפות במרכז ימצאו דרכים לבנות גשרים בין הדתות באמצעות מחקרים ולמידה היורדת לשורשי הדתות והחותרת למצוא את המשותף ביניהן. מייסדי המרכז רואים דווקא בירושלים מקום שבו ניתן לחולל את המהפכה ביחסים בין מאמיני הדתות. מייסדי המרכז טוענים כי דווקא ירושלים, המסמלת עבור רבים בעולם את סלע המחלוקת בין הדתות, צריכה ויכולה לשמש דוגמה ומופץ ליחסים הרמוניים וקונסטרוקטיביים בין הדתות.

במרכז HOPE יתקיימו מגוון פעולות חינוכיות ותרבותיות ולימודים משותפים בין המאמינים השונים. במוקד פעילותו החינוכית צפוי לקום מוזיאון שיעסוק בדתות השונות וחיי הרוח שלהן. כיום אין בישראל מיצג מוזיאוני המאפשר הבנה מעמיקה של חיי הרוח, כמו גם המשותף בין הדתות. בנוסף, יערוך המרכז קונצרטים, מופעי אמנות, הרצאות, דיונים, ואמצעים שונים למפגש בלתי אמצעי עם הדתות לציבור הרחב.

הרב ד"ר אלון גושן-גוטשטיין: "האפיפיור פרנציסקוס ידוע ביכולתו לקחת את המסרים ולהפיץ אותם להמונים. הוא גם ידוע במסר התקווה שהוא אולי המסר העיקרי העולה מתורתו. לכן כבוד גדול למכון אליהו שהאפיפיור הסכים לחנוך את פרויקט מרכז HOPE, שמטרותיו דומות – הפצת הטוב שבכל הדתות ובדיאלוג בין הדתות לקהלים רחבים והעברת מסר של תקוה היוצא מכלל הדתות לאנושות כולה".

הדלאי למה: "ביקרתי בירושלים כעולה רגל וספגתי את האינטנסיביות של חיי הרוח והתפילה של המאמינים בני הדתות השונות. תפילותינו לשלום ולרווחת כל בני אדם יכולות להצטרף לתפילות העולות למרומים ממרכז רוחני חשוב זה של ירושלים. מרכז HOPEיסייע במימוש חזון זה".

אמה, מטה אמריטננדה, (הגורו המחבקת) הודו: העולם שלנו צריך להתקדם לקראת הבנה גדולה יותר, אהבה, הרמוניה. החזון של מרכז HOPE יכול לשנות לבבות של רבבות. חזון הרוחניות ושיתוף הפעולה באחד מן הערים הקדושות בעולם ייגע בלבם. ברכתי ותמיכתי המלאים נתונים לחזון זה.

הרב יונתן סקס, הרב הראשי לאנגליה לשעבר: "כולנו מחפשים את ירושלים השמימית, היעד הסופי של כל עליה לרגל למטרות שלום. כיצד נמצא אותה? על ידי כך שלא נשכח בדרכנו את החשיבות של העלייה לרגל היומיומית שלנו, גם היא למטרות שלום. כל מעשה קטן של חסד יוצר שביב שלום בעולם שלא היה שם מקודם, רגע שבו ניתן לשמוע באמת את קול האל. זה מה שמרכז HOPE יכול לחולל. הוא יכול לסייע לנו לשמוע את המוזיקה מתחת לרעש של העולם היום".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה