אחרי משבר נוסף: בית המשפט אישר חלק מתכנית ההבראה



מוקדם יותר היום (יום ד') בדיון בבית המשפט המחוזי הרופאים גילו סעיף על פיו הדירקטוריון הוא שימנה את המינויים של מנהלי המחלקות ואיימו בפיצוץ הסכם תכנית ההבראה, לאחר שעות של דיון בבית המשפט אושר חלק מתכנית ההבראה של בית החולים

אתמול (יום ג') התקיימה אסיפת הנושים של בית החולים הדסה, כמו כן, נערכה הצבעה על הסכם תכנית ההבראה המתוקנת שהוגשה על ידי הנאמנים; עובדי בית החולים הצביעו על מתווה ההבראה שסוכם בין המדינה, הנהלת הדסה וארגוני העובדים והרופאים. כזכור, נאמני הדסה עורכי הדין, אשר אקסלרוד וליפא מאיר הגישו ביום ראשון האחרון את המתווה לתכנית המתוקנת.

היום (יום ד') לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן היה אמור לבוא לאישור ההסכם בבית המשפט המחוזי בעיר לאשר את ההסכם ובכך לסיים את תקופת הקפאת ההליכים בה מצוי בית בהחולים כבר 3 חודשים.  אך מוקדם יותר בעת הדיון בבית המשפט גילו הרופאים סעיף במסגרתו הדריקטוריון הוא שימנה את המינויים של מנהלי המחלקות ואיימו בפיצוץ הסכם תכנית ההבראה. אחרי שעות של דיון אינטנסיבי אישר השופט דוד מינץ חלק מהסכם ההבראה; במסגרת ההחלטה נוכח הסכמת הרופאים, האחיות, עובדי מינהל והמשק, ארגון נשות הדסה ומדינת ישראל-  ההסדר אושר. ובנוגע לנושים הבלתי מובטחים, כמו גם הנושים האחרים הטוענים לזכות עכבון וכיוצ"ב - בשלב הזה ההסדר אינו מאושר כדי לאפשר לחברה, באמצעות הנאמנים, ולנושים  לקיים הידברות ביניהם.
בנוסף, באשר למחלוקת שהייתה מוקשם יותר עם הרופאים הגיעו להסכמה לפיה בהסכם יצוין כי מנהלי המחלקות ימונו משיקולים מקצועיים לפי חוקת הדסה, ולא על ידי הדירקטוריון.

 
עם כל זאת, עדיין קיימות מחלוקות פתוחות, מנכ"ל הדסה, ד"ר אביגדור קפלן הודיע כי לאור העובדה שהתכנית המתוקנת כוללת הצמדת חשב מלווה הוא ישקול את צעדיו "ברגע שייכנס חשב מלווה להדסה, מטעם המדינה, דבר עליו האוצר ומשרד הבריאות התעקשו במו"מ לפתרון המשבר, אני אשקול את צעדיי. מינוי חשב מלווה כמוהו כסירוס תפקיד המנכ"ל. מדובר בדבר מיותר כשיש ועדת שלושה, שבה נציגי האוצר ומשרד הבריאות שיכולים למנוע ולאשר דברים".

בנוסף, להצמדה של חשב מלווה על פי ההסדר החדש, 30 רופאים יעזבו את בית החולים ושירותי הרפואה הפרטית יתקיימו רק לאחר השעה 15:00, למעט במקרים בהם הצורך הרפואי דורש טיפול בבוקר. יופחתו 4.5 אחוז בממוצע משכר כל הרופאים למשך שלוש שנים, שייחשבו כהלוואה לבית החולים שתוחזר להם כעבור 10 שנים. כמו כן, במסגרת התכנית תזרים המדינה כ- 1.4 מליארד שקלים. בנוסף, כ־300 עובדי מינהל ומשק ו־30 רופאים יפוטרו או ייאלצו לפרוש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה