מסעדות טרנדיות בתוך מבנים היסטוריים



עיריית ירושלים אישרה פתיחת בר ומסעדה במבנים היסטוריים הממוקמים אל תוואי פארק המסילה בבירה.
פתיחת הבר והמסעדה הינה חלק מהחזון העירוני להפוך את פארק המסילה למוקד פעילות פנאי, תרבות ואוכל במרחב הציבורי

פארק המסילה ממוקם לאורך מסילת הרכבת הטורקית, ממעלה נחל רפאים בואכה גבעת התנ"ך במזרח ועד לפארק ירושלים במערב. בשנת 2008 החליטה עיריית ירושלים להחיות את תוואי הקו הנטוש ולהפוך אותו פארק עירוני לרווחת התושבים. בתקופה האחרונה התעורר לחיים גם מתחם הרכבת שהפך למקום בילוי ופנאי. 

כעת לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את הבקשה לשימוש חורג במבנים והפעלתם חתמה עיריית ירושלים על ההיתר להפעלת בית הכוון ובית הנתב כמסעדה ובר בריאות. 

בית הנתב הממוקם במפגש הפארק עם רחוב דרך בית לחם יהפוך לבר בריאות, מיצים טבעיים ועוד.

בית הכוון הממוקם ברחבה מאחורי מבנה חברת החשמל יהפוך לשלוחה של המסעדה הירושלמית המצליחה "המוציא" של השף אבי לוי (זוכה "מאסטר שף"),  כשהקונספט שיוביל את המסעדה הוא שהמנות הייחודיות של השף אבי לוי יוגשו בפיתה.

בר הבריאות יחל בהרצה מיידית ומסעדת המוציא החלה בשיפוצים בימים האחרונים.

פתיחת הבר והמסעדה הינה חלק מהחזון העירוני להפוך את פארק המסילה למוקד פעילות פנאי, תרבות ואוכל במרחב הציבורי, ממנו נהנים כל תושבי העיר והמבקרים בה, המקבלים חוויה כוללת.

שימור ושיקום המבנים ההיסטוריים והפעלתם כבתי אוכל תיתן שירות למשתמשי פארק המסילה ותעצים את החוויה בפארק, בדומה לשדרות מפורסמות בעולם.

הפארק הינו ציר ליניארי המהווה חלק ממרקם השטחים הפתוחים העירוניים ומשמש כחוליית קישור בין פארק ירושלים המטרופוליני ובין המייל התרבותי של ירושלים – אזור הסינמטק, החאן הירושלמי ובריכת הסולטן. פארק המסילה מציע מגוון חוויות – רכיבה על אופניים מלב העיר למרחבים הפתוחים, הליכה בטיילת עירונית על שרידי המסילה הטורקית,  מנוחה ברחבות ובאזורי מפגש שכונתיים ואפשרויות משחק, ספורט ופנאי במשטחי הדשא ובאזורי הפעילות שלאורכו.

שטחו הכולל של הפארק לאורך המסילה הוא 80 דונם ואורכו 8 ק"מ והוא מחבר 7 שכונות יחדיו.

 

התמונות באדיבות עיריית ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה