הרופאים בהדסה הגיעו להסכם עם ההנהלה



רופאי הדסה הגיעו להסכם עם ההנהלה. גם עובדי מנהל ומשק והאחיות הגיעו להבנות בסיום פגישת המשא ומתן

בינתיים הוסרה אבן הנגף העיקרית להסכם התנגדות הרופאים. מוקדם הבוקר הודיעו רופאי בית החולים כי הם הגיעו במהלך הלילה להסכמות עם ההנהלה ועם נציגי משרד האוצר והבריאות בנוגע להסכם להצלת הדסה. מהרופאים נמסר כי הקיצוץ בשכרם בסך 120 מיליון שקלים ייעשה כהלאווה, והיא תוחזר להם בעוד עשר שנים. עוד סוכם כי 30 רופאים יפוטרו, המחלקות שתוכננו להיסגר יישארו פתוחות ויוסרו חלק מהמגבלות על שירותי הרפואה הפרטיים.
 
הנאמנים ינסחו את ההסכם עם הרופאים והוא צפוי להיחתם במהלך היום.

הבוקר ( יום ה') נקבעה פגישת משא ומתן עם ההסתדרות במטרה להגיע להסכם עם עובדי מנהל ומשק והאחיות. בהסתדרות הודיעו שמתוך אחריות להצלת בית החולים הדסה, הצעדים הארגוניים שנקבעו להיום- מעבר בית החולים למתכונת חירום, מושעים בשלב זה ובית החולים יעבוד במתכונת מלאה.

לאחר הפגישה שהתקיימה המשרדי ההסתדרות בתיווכו של אבי ניסנקורן הושגו הבנות בין עובדי המנהל והמשק ואחיות בתי החולים הדסה לבין ההנהלה והמדינה בסוגיות שהיו במחלוקת בימים האחרונים.

אבי ניסנקורן אמר בתום הדיון: ״ אל נגד עיני הייתה משימה אחת והיא להציל את הדסה ולמנוע את פירוק בית החולים. אני רוצה לציין את הבגרות והאחריות שהעובדים גילו לאורך כל המו״מ תוך ויתורים כואבים. לאחר שההסכמים יאושרו ע״י בית המשפט כולם ביחד ישלבו ידיים למען הצלחת הדסה וחיזוקה כאחד המוסדות הרפואיים המובילים בעולם.״



תמונה: flash 90
.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה