שוב מפגינים באוניברסיטה העברית



היום (יום ד') הפגינו הארגונים הערביים והשמאל לציון יום הנכבה שחל מחר וכנגד השימוש בכוח של האוניברסיטה כשהפגינו לפני כשבוע, מולם הפגינו תנועת אם תרצו, תא ישראלים ותא לביא של הליכוד כנגד המפגינים של התאים הערביים ובטענה שהאוניברסיטה מאשרת הפגנות המעודדות סרבנות

בשבועות האחרונים אנו שומעים על לא מעט הפגנות של התאים השונים באוניברסיטה. לפני כשבוע הנהלת האוניברסיטה פיזרה הפגנה של ארגוני הסטודנטים הערבים והשמאל בטענה שההפגנה התקיימה ללא אישור ובניגוד לנהלים. אז המשטרה עצרה 3 חשודים בחשד שתקפו עובד ביטחון.  

היום (יום ד') הפגינו התאים השונים זה מול צד זה ברחבת הקמפוס צמוד לפורום. מצד אחד הפגינו הארגונים הערביים והשמאל לציון יום הנכבה המתקיים מחר, בנוסף ציינו כי הם מפגינים כנגד האלימות שארעה לפני כשבוע כשהפגינו. עוד הוסיפו שהם מפגינים כנגד גיוס נוצרים לצה"ל. התאים הערביים קראו בקול :"זכותנו להפגין כאן על מה שאנו מאמינים ונמשיך להילחם על כך".  
אחמד אסמר, יו"ר תא וויטן "אנחנו מקקוים שלא תפרוץ אלימות ויישמר הסדר. אנחנו מפגינים היום במטרה להביע דעה ועל היכולת לבטא את חופש הביטוי בקמפוס. אנחנו מכבדים את כל התאים האחרים שזכותם להפגין ולהביע דעה. היום אנחנו מפגינים לציון יום הנכבה המתקיים מחר, ואחרי שהיה שימוש בכוח בתוך הקמפוס אנחנו מפגינים כנגד זה והסיבה השלישית היא גיוס הנוצרים לצבא". 

מנגד הפגינו תנועת אם תרצו, תא ישראלים ותא לביא של הליכוד בטענה שהאוניברסיטה מאשרת הפגנות שמעודדות סרבנות וכנגד ההפגנה של התאים הערביים לציון יום הנכבה. תאי הסטודטים מהצד הציוני עמדו ומחו בקול: " די לחתירה תחת הלגיטימיות של מדינת ישראל".

 
אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות בתנועת אם תרצו " אנחנו מפגינים היום במטרה אחת, באנו הנה להגיד שאנחנו רוצים את מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית, אנחנו מנסים לנער את האוניברסיטה
 שמאשרת הפגנות לא חוקיות, גם על חוק העונשין נגד גיוס נוצרים וגם לציון יום העצמאות של ישראל כיום אבל כמו ההםגנה שמתקיימת היום. לא לתת במה לדה-לגיטמציה נגד מדינת ישראל. הדבר החשוב שלנו במסר היום הוא לתת למיעוטים לבחור את גורלם אם יש נוצרים או דרוזים שרוצים להתגייס. זה אבסורד שסטודנטים בישראל באישור האוניברסיטה יפגינו בעד סרבנות ולמען זכות השיבה". 

 
בשני הצדדים, הונפו שלטים בערבית ועברית. ההפגנה התקיימה באישור האוניברסיטה והסתיימה ללא הפרעות. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה