מערכת הכריזה בטדי: מטרד רעש



המשרד להגנת הסביבה ערך שימוע לעיריית ירושלים בשל מפגע רעש ממערכת הכריזה של אצטדיון טדי. זאת לאחר קבלת תלונות מתושבים ברחבי האזור, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר: "מערכת הכריזה אמורה לשמש לחירום בלבד ולא למשחק"

באצטדיון טדי, ששייך לעיריית ירושלים ומתופעל ע"י מחלקת הספורט של העירייה, קיימת מערכת כריזה לשימוש במצב חירום בלבד. אולם, באופן קבוע משמשת מערכת הכריזה באצטדיון למסירת פרטים על השחקנים במגרש וניסיון לשלהב את הקהל.

הרעש שגורם השימוש במערכת הכריזה נשמע היטב בבתי התושבים בשכונות הסמוכות והמשרד להגנת הסביבה קיבל פניות תכופות בנושא. אנשי המשרד ערכו מדידות באזור האצטדיון בזמן אירוע במגרש ועוצמת הרעש שנמדדה חורגת מתקנות למניעת מפגעים ובלתי סבירה לשעות הלילה.

עד כה, למרות התחייבות העירייה לטפל בנושא, המטרד נותר בעינו והתושבים ממשיכים לסבול. על מנת לעצור את התופעה אחת ולתמיד, המשרד להגנת הסביבה ערך שימוע לעירייה, כדי להסדיר את השימוש במערכת. אולם, במידה והמטרד יימשך, יפתח המשרד בהליכים פליליים כנגד עיריית ירושלים ונושאי המשרה בה. עבירה על חוק למניעת מפגעים דינה מאסר של שישה חודשים או קנס על סך 226,000 ש"ח.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר: "מערכת כריזה לשעת חירום אמורה לשמש לחירום בלבד ולא למשחק.

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, הנחה אותנו לפעול למען רווחת התושבים ועל כן הגענו להבנה עם העירייה שהכרוז יהיה בווליום נמוך בהרבה ממה שיש כיום ונמשיך לערוך ביקורות ומדידות במקום על מנת להגן על איכות חיי התושבים והשכנים".

מהעירייה נמסר בתגובה "עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בשמירה על איכות הסביבה ומניעת מטרדי רעש. באצטדיון טדי מותקנות מערכות אקוסטיות למניעת רעש, הותקן מגבל קול במערכת הכריזה ונעשו פעולות נוספות בהמלצת מומחה אקוסטיקה ולראייה האצטדיון קיים עשרים שנה וסביבו מתגוררים עשרות אלפי תושבים ללא תלונות. הפגישה במשרד להגנת הסביבה זומנה בעקבות תלונה של תושבת על מטרד רעש הקיים לטענתה ממערכת הכריזה של האצטדיון. (ככל הידוע לעירייה מדובר במתלוננת בודדת). בפגישה הבהירה העירייה כי מערכת הכריזה של האצטדיון היא חלק בלתי נפרד מפעילותו של אצטדיון מודרני והקבוצות מחויבות על ידי ההתאחדות לכדורגל להשתמש במערכת הכריזה. בפגישה הוצגו כל הפעולות שביצעה העירייה למניעת רעש מהאצטדיון ונציגי המשרד להגנת הסביבה ובהם מנהל המחוז הביעו שביעות רצון רבה מפעולות העירייה שבוצעו באצטדיון טדי. כחלק משיתוף הפעולה נקבע כי תתואם פגישה באצטדיון יחד עם  המשרד להגנת הסביבה. חשוב לציין כי לא ננקטה או תינקט כל פעולה מנהלית או משפטית כנגד העירייה".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה