בעלת חנות לשמלות כלה הפלילה את בעלה בהעלמת הכנסות



בביקורת של רשות המסים שנערכה בסטודיו לשמלות כלה בירושלים נתגלו בעת בדיקת ההמחאות שנמצאו כי לא רשמה אלפי שקלים בגין שתי שמלות כלה

בעלת העסק טענה כי לא ידעה שצריך לרשום את מס' הצ'קים בקבלות. בנוסף, הבחינו החוקרים כי ברשותה המחאה נוספת השייכת לבעלה. כשנשאלה על כך השיבה כי מדובר בתשלום בעבור שיעורים פרטיים שנותן בעלה השכיר. עוד התברר כי הבעל לא מנהל ספרים לגבי עיסוקו זה וכלל לא מדווח על הכנסותיו מעסק זה. במקרה זה טענה כי מדובר במקרים בודדים.

המקרה התגלה במהלך מבצע רחב היקף שנערך במגוון תחומים ברחבי העיר ירושלים שעבר על ידי מבקרי מס הכנסה ירושלים בשיתוף עם פקיד שומה חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום. מהמבצע עולה כי מתוך 572 ביקורות שנערכו, 11% מבעלי העסקים לא רשמו הכנסות. בין העסקים ניתן למצוא בעל בית קפה שלא רשם את כספי מכירת העסק בסכום של 354,000 ₪. בנוסף, בביקורת שנערכה אצל עו"ד נבדק תדפיס פעולות בנק, ממנו עלה כי התקבלו מס' תשלומים שלא נמצא להם כל תיעוד בספרי החשבונות וכי בסה"כ לא נרשמו הכנסות בסך של 207,000 ש"ח.

במסגרת המבצע נעצרו גם בעלי מלון בחשד שהעלימו עשרות מיליוני שקלים תוך ניצול הכנסייה הלטינית: האחים סמיר ושוקרי פארוואג'י, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-50 לחייהם, בעלי מלון  Knights Palace הנמצא בבעלות משותפת עם הכנסייה הלטינית נעצרו בחשד שהעלימו כספים תוך ניצול הכנסייה. האחים חשודים שהעלימו למעלה מ-50,000,000 ₪ ב-17 השנים האחרונות. בית המשפט שחרר בתנאים מגבילים את זוג האחים.

בעקבות תביעה בגין סכסוך בין האחים לכנסייה הגיע מידע למשרד רשות המסים, שם התברר כי בשם המלון הוגשו דוחות שנתיים למס הכנסה עבור השנים 1997 ועד 2010 לפיהם לא הייתה כל פעילות בחברה ולכן לא היו לה הכנסות כלל בשנים אלו. האחים חשודים כי ניצלו את העובדה שהמלון נמצא בבעלותה הרשמית של הכנסייה, אשר על פי ההסכם עם מדינת ישראל מוכרת כמלכ"ר. במהלך המבצע פשטו על המלון, על בתיהם של האחים ועל יתר הנכסים שבבעלותם ונתפסו מחשבים ומסמכים רבים.

מנהל המבצע, שוקי יעקובי, פקיד שומה ירושלים 2, מסכם: "הפעילות המגוונת הנה חלק מפעילות נרחבת כנגד מעלימי מס שמבצעת רשות המסים. מבצע זה הנו מהלך משולב ורחב היקף הכולל מבצעי ביקורות ניהול ספרים, מבצעי גבייה מחייבים וטיפול מעמיק בסרבני הגשת דוחות ותשלומי ניכויים."

אילוסטרציה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה