יום הדין של אולמרט: 6 שנות מאסר בפועל



לראשונה ראש ממשלה לשעבר הולך לכלא : אהוד אולמרט נדון ל- 6 שנות מאסר בפועל, השופט דוד רוזן "נוטל השוחד הוא בוגד". 3.5 שנות מאסר להלל צ'רני, 3 שנות מאסר לאביגדור קלנר, 5 שנות מאסר למאיר רבין, 7 שנים לאורי שטרית, 3.5 שנים לדני דנקנר, 3.5 שנות מאסר על אלי שמחיוף

 היום (יום ג') בבית המשפט המחוזי שבתל אביב השופט דוד רוזן גזר את דינם של נאשמי הולילנד ובראשם  ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. 
 
כזכור אולמרט הורשע בקבלת שוחד וביקש עונש מאסר של 18 חודשים. בהפרקליטות ביקשו  עונש של 5-7 שנים בכלא.  מלבד אולמרט, נגזר דינם גם של מרבית המורשעים בפרשה.

גזר הדין שניתן הבוקר מתייחס ל-7 מתוך 10 המורשעים בבפרשה: הלל צ'רני, אביגדור קלנר, מאיר רבין ודני דנקנר, אהוד אולמרט, אורי שטרית ואלי שמחיוף.


גזר הדין בעניינם של ראש העיר ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, וחבר מועצת העיר ירושלים לשעבר, אברהם פיינר, יינתן ב-9 ביוני.
 
 
השופט גזר על הלל צ'רני 3.5 שנות מאסר בפועל, היזם שהורשע במתן שוחד ובהלבנת הון. אביגדור קלנר מי שהיה שותף להקמת חברת "הולילנד פארק" ושימש בו כמנהל פעיל הורשע במתן שוחד וקיבל 3 שנות מאסר בפועל

השופט קבע כי כמו אולמרט, קלון יוטל גם על ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ועל חבר מועצת העיר לשעבר אליעזר שמחיוף.

מאיר רבין, שהיה עוזרו האישי של עד המדינה שמואל דכנר והורשע במתן שוחד ובהלבנת הון, קיבל 5 שנות מאסר בפועל. 
 
על אורי שטרית, מהנדס העיר ירושלים לשעבר, שהורשע בקבלת שוחד אמר השופט רוזן "מהנדס ואדרכיל העיר לשעבר אורי שטרית הפקיד את כספי השוחד במשרד האדריכלים שבבעלותו". עוד הוסיף "אורי שטרית נטל כספי השוחד מתוך מניע אחד ויחיד- בצע כסף". השופט דוד רוזן גזר עליו 7 שנות מאסר בפועל. 

דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, נידון ל-3.5 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע במסגרת פרשת קרקעות המלח בשלוש עבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד, רוזן עליו עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל וקנס כספי של 1.5 מיליון שקל.

על חבר מועצת עיריית ירושלים וסגן ראש העיר לשעבר, אליעזר שמחיוף, שהורשע בעבירות של לקיחת שוחד בהיקף כולל של 165 אלף שקל ועבירה אחת של הלבנת הון, גזר רוזן עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל, וקנס כספי של 465 אלף שקל. שמחיוף השעה עצמו מחברות במועצת העירייה. לאחר גזר הדיון אליעזר שמחיוף, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת ש"ס, הודיע כי הוא משעה את עצמו מתפקידו במועצה ובוועדות השונות בעירייה עד שבית המשפט יפסוק בערעורו.
 
השופט דוד רוזן על ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט "אולמרט ניצל את תפקידו הרם לקידום עניינו במסגרת תפקידו כמשרת ציבור וקיבל סכומי עתק". רוזן גזר על אהוד אולמרט 6 שנות מאסר בפועל.

עו"ד אלי זוהר פרקליטו של אהוד אולמרט "אהוד אולמרט לא לקח שוחד ולא קיבל שוחד ועם האמירות האלה הוא הולך לבית המשפט העליון לערעור".

 עו"ד ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, "אנחנו נלמד את ההחלטה ונקבל החלטה כיצד לפעול לגיה זה יום לא קל לכל אזרחי מדינת ישראל ובסופו של יום הוא יהיה אבן דרך משמעותי במלחמה שלנו נגד השחיתות הפוליטית".

עו"ד פרופסור קנת מן, פרקליטתו של אורי שטרית "אנחנו נערער לבית המשפט העליון". 
פירוט העונשים:
נאשם 1 – הלל צ'רני – 3.5 שנות מאסר בפועל, קנס בסך 2 מליון ש"ח, חילוט רכוש בשווי מיליון ש"ח 
נאשם 2 – אביגדור קלנר – 3 שנות מאסר בפועל, קנס בסך 1 מליון ש"ח, חילוט רכוש בשווי 500 אלף ש"ח.
נאשם 5 – מאיר רבין –  5 שנות מאסר בפועל, קנס בסך של 500 אלף ש"ח, על חילוט רכוש בשווי 500 אלף ש"ח.
נאשם 7 – אורי שטרית – 7 שנות מאסר בפועל,  קנס בסך 1 מליון ש"ח, חילוט רכוש בשווי 500 אלף ש"ח.
נאשם 8 – אהוד אולמרט – 6 שנות מאסר בפועל, קנס בסך 1 מליון ש"ח, חילוט רכוש בשווי 560 אלף ש"ח.
נאשם 10 – אליעזר שמחיוף – 3.5 שנות מאסר בפועל, קנס בסך של 300 אלף ש"ח, חילוט רכוש בשווי 165 אלף ש"ח.
נאשם 12 – דני דנקנר –  3 שנות מאסר בפועל, קנס בסך של 500 אלף ש"ח, חילוט רכוש בשווי 1,000,000 ש"ח. 
נאשמת 14 – הולילנד תיירות – קנס בסך 100 אלף ש"ח.
נאשמת 15 – הולילנד שירות לנופש – קנס בסך 50 אלף ש"ח.
נאשמת 16 – הולילנד פארק – קנס בסך 100 אלף ש"ח. 
 
המורשעים שנידונו לעונשי מאסר בפרשת הולילנד, יחלו לרצות את עונשם ב-1 בספטמבר.
 
תמונה: flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה