ממשיכים לפתח את השכונות



הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים הכריזה על התנאים לקבלת היתר בניה בשכונת בית הכרם על פי תכנית המתאר יישמר אופייה הייחודי של השכונה

לתכנית החדשה נקבעו מספר עקרונות: שימור המורשת ההיסטורית, איכויותיה הפיסיות, החינוכיות והחברתיות ושימור צביונה כשכונת מגורים ירוקה, בעלת איכות חיים גבוהה המממשת את פוטנציאל ההתחדשות שלה.

בנוסף, התכנית מציעה שמירה על  כיכרות, צירי הולכי רגל, שטחים פתוחים ועצים בגבולות החלקות הפרטיות ושימוש בגדרות אבן נמוכות. התכנית איתרה וסימנה את כל המבנים לשימור בשכונה וקבעה הוראות מיוחדות עבור כל אתר שימור בנפרד.

את התכנית יזמו והובילו העירייה בשיתוף התושבים והמינהל הקהילתי תכנית המתאר הועברה לעיון  הוועדה המחוזית בדצמבר 2012 לקראת הפקדתה, ועד אישורה הסופי של התכנית, היתרי בניה בשכונה יינתנו בהתאם לתנאים שנקבעו בתכנית המתאר.

תכנית המתאר שהוכנה ביוזמת האגף לתכנון עיר, על-ידי משרדו של אדריכל יגאל לוי ובשיתוף המינהל הקהילתי בית הכרם ותושבי השכונה באה במטרה לשמור את המבנים ההיסטוריים בשכונה ולאפשר פיתוח והקמת יחידות דיור חדשות, פיתוח שטחים פתוחים וכיכרות ועוד.

התכנית שהתגבשה מציעה תוספת פוטנציאלית של כ- 1,400 יחידות דיור  בשלושה מתחמים עיקריים: המתחם ההיסטורי בלב השכונה, בו נקבע כי גובה הבתים לא יעלה על 3 קומות וגג רעפים בשימוש. המתם (בתפר), בין השכונה ההיסטורית לבית הכרם החדשה, בו נקבע בינוי עד 5 קומות והמתחם מציר הרצל וצפונה - בו הוגדרו זכויות הבניה לאזורי מגורים כבכל רחבי העיר בין 6 ל-8 קומות, בהתאם לגודל החלקה.

כמו כן, התכנית מציעה 3 חניונים חדשים עבור הציבור ומדרכות במרחב הציבורי, פיתוח שלושה מוקדים לאורך רחוב הרצל: בכיכר האפט (ליד מכללת דוד ילין) - כיכר שכונתית עם מוקד מסחרי קטן, כיכר דניה כמוקד עירוני ושכונתי וכיכר בסמוך למינהל הקהילתי וביה"ס זיו.

שכונת בית הכרם הינה אחת משש שכונות הגנים שהוקמו בעיר לפני כתשעים שנה ותוכננו על-ידי ריכארד קאופמן. השכונה שמרה על אופיה המקורי הירוק יותר מכל שאר שכונות הגנים וחיים בה כיום חיים כ- 8,000 תושבים.

על מנת לשמור על אופיה כשכונת גן נקבעו תנאים מחמירים אשר מגבילים את הבניה על החצרות וכמו כן, סומנו ואותרו העצים והצמחייה הוותיקה באמצעות סקר עצים שנערך בשכונה.

יש לציין כי בימים אלו מקודמת תכנית לשינוי ייעוד מרכז שכונת רמת בית הכרם מבית ספר לפארק וכן  קביעת שימושים ציבוריים באזור בית הספר זיו: הקמת ספריה רובעית, הרחבת המתנ"ס והקמת בית ספר יסודי נוסף בשכונה.

 
flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה