עו"ד אשר אקסלרוד בראיון לרדיו ירושלים "לא מאמין שבית החולים יגיע לפירוק"



ועדי הרופאים של הדסה הודיעו כי אם תכנית ההבראה שהוגשה לבית המשפט ביום חמישי בלילה, לא תשונה הם יכריזו על פיצוץ המשא ומתן. עו"ד אשר אקסלרוד: "לא מאמין שבית החולים יגיע להקפאת הליכים, בית משפט נתן הארכה עד ליום חמישי להגיע להסכם ולחתום על תכנית ההבראה"

ממתינים לרופאים: הרופאים מסרבים לקבל את ההסכם שגובש בין הנהלת הדסה למשרדי הבריאות והאוצר. לאחר שגובש הסכם ההבראה בין הצדדים, כעת הרופאים מתנגדים לתכנית מה שעלול להעמיד את בית החולים הפני פירוק. 

בראיון לרדיו ירושלים, עו"ד אשר אקסלרוד מנאמני הדסה אמר "לא מאמין שבית החולים יגיע להקפאת הליכים, זו אפשרות בלתי קבילה. כל הצדדים כולל צוות בית החולים וההסתדרות כולם מוותרים וכולנו מקווים להחזיר את בית החולים לתפקידו המרכזי. נכון לעכשיו בית המשפט נתן הארכה עד ליום חמישי להגיע להסכם ולחתום על תכנית ההבראה".

כזכור, נאמני בית החולים, עורכי הדין אשר אקסלרד וליפא מאיר, הגישו הלילה ביום חמישי בלילה לבית המשפט המחוזי בירושלים את תוכנית ההבראה שגיבשו. 

תכנית ההבראה כוללת הזרמה של כספים מהמדינה ומנשות הדסה. תמיכה בשווי 1.5 מילארד שקלים. בנוסף, העובדים הסכימו לפיטורים של מאות עובדים וקיצוצים בשכר. 

שרת הבריאות יעל גרמן העריכה אתמול (יום ש') כי ההסכם להבראת בתי החולים של הדסה נמצא בישורת האחרונה לקראת חתימה, עם זאת ציינה השרה כי אף צד לא קיבל הכל. 

בשבוע שעבר הצליחו נציגי ההנהלה והעובדים להגיע לפשרה בתום משא ומתן ממושך הגיעו העובדים והאחיות להסכמות עם הנהלת בית החולים. על פי ההבנות, יקוצצו 275 משרות ממצבת כוח האדם של בית החולים.  בנוסף לפיטורי העובדים, יכלול ההסכם קיצוץ לבעלי שכר הגבוה מ-6,000 שקל.

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר כי "המשימה החשובה ביותר היא להציל את הדסה מפירוק. העובדים נהגו באחריות לטובת המשך תפעולו של בית החולים תוך ויתורים כואבים".

אתמול (יום ש') הביע פרופ' שלמה מור יוסף את נכונותו לסייע להדסה על-ידי ויתור מרצון על חלקים מהזכויות הפנסיונית המגיעות לו, באופן שהפנסיה החודשית שלו תופחת. פרופ' מור יוסף מסר על נכונותו זו כדי לסייע במאמצי הנאמנים להגיע להסכמים עם הרופאים הבכירים ועם כלל עובדי הדסה, למרות שלא חלה עליו כל מחוייבות משפטית לעשות כן. כעת הנושא נדון בין הצדדים, כאשר המגעים הנעשים ברוח טובה ועניינית נמצאים בשלבים מתקדמים.  כזכור, פרופ' מור יוסף עבד בהדסה כ- 32 שנים בהן צבר זכויות פנסיוניות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה