האם הדסה צועדת לקראת תכנית הבראה?



נאמני ארגון הדסה הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים תכנית הבראה לבית החולים. המדינה וארגון נשות הדסה הסכימו להשקיע ביחד כמעט 3 מיליארד שקל במרכז הרפואי בשבע השנים הקרובות. היום (יום ש') אמרה שרת הבריאות, יעל גרמן, שהיא מאמינה שההסכם המתגבש בין הצדדים ייחתם בקרוב

נאמני בית החולים, עורכי הדין אשר אקסלרד וליפא מאיר, הגישו הלילה (יום ו') לבית המשפט המחוזי בירושלים את תוכנית ההבראה שגיבשו.

תכנית ההבראה כוללת הזרמה של כספים מהמדינה ומנשות הדסה. תמיכה בשווי 1.5 מילארד שקלים. בנוסף, העובדים הסכימו לפיטורים של מאות עובדים וקיצוצים בשכר.

נושי בית החולים יצטרכו להכריע בעוד 5 ימים אם לאשר את התכנית או לא. במידה והתכנית תידחה, בית החולים עלול להיקלע לתהליך של פירוק.

כזכור, בשבוע שעבר הצליחו נציגי ההנהלה והעובדים להגיע לפשרה בתום משא ומתן ממושך הגיעו העובדים והאחיות להסכמות עם הנהלת בית החולים. על פי ההבנות, יקוצצו 275 משרות ממצבת כוח האדם של בית החולים.  בנוסף לפיטורי העובדים, יכלול ההסכם קיצוץ לבעלי שכר הגבוה מ-6,000 שקל.

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר כי "המשימה החשובה ביותר היא להציל את הדסה מפירוק. העובדים נהגו באחריות לטובת המשך תפעולו של בית החולים תוך ויתורים כואבים".

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה