מבשרת: עולים מפגינים כנגד מכירת מרכז הקליטה



מרכז הקליטה במבשרת הוצא למכירה ועתיד להימכר, 1300 נפשות בני העדה האתיופית עלולות להישאר ללא קורת גג. הבוקר (יום ד') העולים הפגינו במבשרת בדרישה לא למכור את המרכז

במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית במבשרת ציון, הכולל בין היתר: גני ילדים, פעוטונים, מועדוניות, ספריה, אולפן, כיתות לימוד, מתגוררות כ- 400 משפחות עולים ,כאלף ושלוש מאות נפשות , בני העדה האתיופית. 

 

בערב פסח התגלה כי הסוכנות היהודית מתכוונת למכור את מרכז הקליטה לכל המרבה במחיר ולהוציא מבתיהם את אלפי העולים ללא מציאת פיתרון הולם לכ – 1,300 הנפשות המתגוררות בו כיום כאשר מרכז הקליטה נתרם בשעתו ע"י תורמים יהודים מחו"ל לצורך שיכונם של עולים חדשים.

במכתב ששוגר לשרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר, ולראשי הסוכנות היהודית ע"י עוה"ד חגי אדורם המייצג את משפחות העולים נכתב : "אנו מוצאים לנכון וכחובה דחופה להתריע מראש ומבעוד מועד טרם תמומש כוונתה של הקופה לתגמולים של הסוכנות היהודית למכור את מרכז הקליטה  לכל המרבה במחיר כי יש להבטיח את זכויותיהן של 400 משפחות העולים החדשים לדיור –ראוי- הולם וסביר"

מרכז הקליטה במבשרת ציון  נתרם ע"י הפילנתרופים אדוארד ומיכאל באייר במטרה לשכן עולים חדשים ולספק להם את צרכיהם הבסיסיים לדיור. ערב חג הפסח פורסמה ע"י הקופה  לתגמולים ופנסיה  של הסוכנות היהודית  הזמנה להציע הצעות לרכישת מרכז הקליטה . ביום רביעי תערוך קופ"ג של הסוכנות היהודית סיור לרוכשים פוטנציאליים במרכז הקליטה. אם תיסגר העסקה עלולות למצוא עצמן 400 משפחות העולים כבר בדצמבר הקרוב ללא קורת גג וללא יכולת מיקוח על זכותם הבסיסית לדיור.

"מדובר באזרחי מדינת ישראל אשר עלו ארצה מכוח חוק השבות תוך סיכון חייהם וחיי כוחות הביטחון ולא ניתן להפקירם כאילו היו רהיטים ישנים, מדובר בבני אדם." אמר עורך דינם חגי אדורם.      

הבוקר (יום ד') יצאו העולים בהפגנה במטרה לדרוש שלא יקחו להם את קורת הגג לראשם ושינתן פיתרון למצב. 

מהסוכנות היהודית נמסר בתגובה ״אין כל מהלכים לשינוי הפעילות במרכז הקליטה במבשרת בחודשים הקרובים. במידה ויתקיימו בעתיד צעדים לשינוי הדפוס הקיים של מרכז הקליטה, יעשה הדבר תוך רגישות מירבית, ומתוך שמירה והקפדה על צרכי העולים וזכויותיהם״.


התמונות באדיבות מיכאל נחמן. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה