מפגע בטיחותי ברחוב ישעיהו מסכן את הולכי הרגל



ברחוב ישעיהו בירושלים, ישנו מעבר חציה מדובר במעבר שחוק שלא ניתן להבחין בו. משמעות המפגע היא, כי הנהגים מתקשים לזהות שמדובר במעבר חצייה ולכן הם עלולים לנסוע במהירות במקום זה מבלי להאט ולתת זכות קדימה להולכי הרגל

במסגרת פעילותה למען בטיחות התושבים, מקבלת עמותת אור ירוק התראות מתושבים בכל רחבי הארץ על מפגעי בטיחות המסכנים את חייהם. באחת הפניות שקיבלה העמותה, נמצא ליקוי חמור בעיר ירושלים, המסכן את חייהם של הולכי הרגל בקרבת המקום. 

על פי התושב שהעביר את הפניה, ברחוב ישעיהו בירושלים, ישנו מעבר חציה מעבר כה שחוק עד כי לא ניתן להבחין בו כלל, בוודאי לא מרחוק ודרך רכב נוסע.

משמעות המפגע היא, כי הנהגים מתקשים לזהות שמדובר במעבר חצייה ולכן הם עלולים לנסוע במהירות במקום זה מבלי להאט ולתת זכות קדימה להולכי הרגל. כאשר הולך רגל יחצה את הכביש – כבר עלול להיות מאוחר מדי.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 נפגעו 114 הולכי רגל במעברי חציה בירושלים בשנת 2012, מתוכם שני הולכי רגל נהרגו ו-26 נפצעו באורח קשה. בסך הכל, נפגעו 842 הולכי רגל בערים במדינת ישראל בשנת 2012 כשחצו את הכביש במעבר חציה. מתוכם, 10 נהרגו ו-99 נפצעו באורח קשה. על פי הנתונים, כ-66% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו כאשר חצו במעבר חציה (עירוני ובין עירוני).

עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש וכל מפגש בין מכונית להולך רגל יסתיים בפגיעתו של השני. על המדינה לוודא כי להולכי הרגל ישנו מעבר חצייה בטוח, אשר יזוהה בקלות על ידיהם ועל ידי הנהגים". 

התמונה באדיבות אור ירוק  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה