סקר תזונה בריאה בגני הילדים בירושלים: אוהבים לאכול קוסקוס



במסגרת פרויקט 'תזונה בריאה' בגני הילדים בעיר במסגרתו מקבלים הילדים אוכל מופחת שומן ומלח ערכה עיריית ירושלים סקר בקרב התלמידים כדי לבחון את שביעות רצונם מהמאכלים החדשים; במקום הראשון: קוסקוס מלא ובמקום האחרון: קישואים

עיריית ירושלים ערכה סקר בקרב ילדי גני הילדים בעיר, בכדי לבחון את שביעות רצונם של הילדים מהמאכלים השונים בפרויקט התזונה הבריאה שיזמה לאחרונה העירייה. במסגרת הפיילוט מספקת העירייה ל-15 גני ילדים שנבחרו בעיר אוכל בריא ומזין אשר מופחת שומן ומלח ומבוסס על דגנים מלאים, בשר לא מעובד, ירקות ופירות טריים.

גני הילדים המשתתפים בפיילוט נמצאים מזה כחודש במעקב של גורמי מקצוע אחר הרגלי התזונה של ילדי הגן וזאת בכדי לקבוע תפריט מיטבי שיספק תזונה מזינה לילדים מחד וערבה לחיכם מאידך. בעירייה מציינים כי במקרה הצורך יתבצעו שינויים בתפריט המוגש, וכי הצלחתו של הפיילוט תביא להרחבתו לכלל גני הילדים בבירה.

ע"פ דירוגי הילדים מבין המאכלים זוכה הקוסקוס המלא מופחת השומן והמלח לציון הגבוה ביותר,  8.4, כאשר כמעט כל הילדים הסכימו לאכול אותו וציינו כי הוא טעים. תבשיל העדשים קיבל את הציון 8, כאשר חלק מהילדים הביע ממנו התלהבות ואף ביקשו תוספת וחלק הסתייגו בשל חוסר היכרות עמו. הירקות המבושלים, אשר שמשו כרוטב לקוסקוס זכו לציון 7.9,  ובניגוד לסגנון הלא בריא שקיבלו בעבר, הפעם אכלו רובם גם את הירקות ולא רק את הרוטב. הגזר המבושל (7.6), הפתיתים המלאים (7.6), השוקיים (7.5), השעועית הירוקה (6.8), הקישואים ברוטב (6.6) ותפוחי האדמה האפויים (6.6) זכו לציוני הביניים. מנת נתחי ההודו זכתה לציון הנמוך ביותר בקרב הילדים, 5.9, כאשר מרבית הילדים סירבו לטעום אותה .

לאורך תקופת הפיילוט מתבצע מעקב יומיומי של גורמי מקצוע אחר תזונת הילדים, מתקבלים דיווחי הגננות וכן נשלח שאלון להורי הילדים שבו הם מתייחסים לתגובות ילדיהם לאוכל החדש.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "הילדים הם הלקוחות שלנו וחשוב לנו שהאוכל שהם מקבלים יהיה גם בריא וגם טעים ולכן נמשיך לשתף אותם בקבלת ההחלטות. הצלחת הפרויקט תביא להרחבתו לכל גני הילדים בעיר".

סגנית ראש העיר רחל עזריה, אשר יזמה את הפרויקט ציינה כי "בשונה מאיך שאנחנו גדלנו, ילדינו אוכלים את הארוחה המרכזית שלהם בצהרון, ולא בבית. לכן הבנו שיש חשיבות גדולה לכך שהארוחה תהיה מזינה ובריאה, כיוון שמה שהילדים יאכלו היום, יקבע את הרגלי האכילה שלהם לכל החיים".

פרויקט התזונה הבריאה מופעל ע"י מנהל החינוך בעיריית ירושלים בשיתוף קבוצת ההורים "ארוחה 10", משרד החינוך, העמותה לתפנית בחינוך והחברה למתנ"סים.


בתמונה: ראש העיר ניר ברקת וסגניתו רחל עזריה אוכלים ארוחה בריאה יחד עם הילדים בגן.

קרדיט: פלאש 90


 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה