חזרה לשגרה: תושבי ירושלים יכולים לחזור לשתות מים מהברז



על פי תוצאות בדיקת המעבדה שהתקבלה הבוקר (יום ה') ניתן לחזור לשתות מים בשכונות: בקעה, תלפיות, צור באהר, סילוואן, ראס אל עמוד, העיר העתיקה ממילא ומורשה. גם בשכונת אבו טור ניתן לחזור לשתות מים כרגיל

תאגיד הביוב והמים של ירושלים "הגיחון" ומשרד הבריאות מודיעים כי ניתן לחזור לשגרה ולשתות מים בשכונות בדרום העיר.

 כזכור, התקלה התגלתה כאשר שלשום (יום ג') בשעות הלילה נתקבלו במוקד "הגיחון" מספר תלונות על טעם וריח לא שגרתיים במים המסופקים לתושבים. מיד עם קבלת התלונות נשלחו צוותים מטעם "הגיחון" לבדיקתן, לרבות ביצוע מספר דיגומים של איכות המים. עם קבלת תוצאות הדיגום אשר הצביעו על ירידה ברמת הכלור, התגבש חשש שמדובר באירוע של זיהום מי השתייה. מבדיקות ראשוניות נמצא שהייתה זליגה של מי קולחין המטוהרים ברמה גבוהה למי השתייה.

לאור זאת הוחלט בתיאום ובהתייעצות עם משרד הבריאות על הרתחת מי השתייה, בשכונות שלהלן: בקעה, אבו טור, תלפיות, צור באהר, סילואן, ראס אל עמוד, העיר העתיקה, ממילא ומורשה. לפי הערכה מדובר בכ-130,000 תושבים המתגוררים בשכונות אלו.

מנכ"ל החברה, זהר ינון, מסר כי "הגיחון פועל באירוע זה בתיאום עם רשות המים, עיריית ירושלים ומשרד הבריאות, במטרה להחזיר את שגרת החיים למצב תקין בהקדם האפשרי. מיד עם סיום האירוע נודיע על כך באופן מסודר בתיאום עם משרד הבריאות ועיריית ירושלים".

מיד כשאותרה התקלה היא טופלה באופן מיידי ואינטנסיבי והוקם חמ"ל במרכז המים של הגיחון בשכונת בית וגן, אשר נוהל על-ידי מנכ"ל הגיחון, בהשתתפות אנשי המקצוע של החברה, נציגי עיריית ירושלים ומשרד הבריאות. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ויו"ר הגיחון החדש, אבי בלשניקוב, הגיעו אף הם להשתתף בהערכת המצב בחמ"ל.

תאגיד הגיחון ומשרד הבריאות בדיקות לווידוא איכות המים  והיום (יום ה') הודיעו לציבור כי ניתן לחזור לשגרה ולשתות מים כרגיל, זאת למעט שכונת אבו טור שם אדיין מטפלים בזיהום. 

עדכונים שוטפים יועברו במהלך היום. 

בכל שאלה יש לפנות למוקד הגיחון *2070

תמונה ראשית flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה