תמונות נשים חוזרות לאוטובוסים בירושלים



בעקבות עתירת "התנועה הירושלמית" לבג״צ על מניעת פרסום תמונות נשים על אוטובוסים, המדינה החליטה להסכים לפצות את אגד על פגיעה כתוצאה מוונדליזם

הסכם שנחתם בין התנועה הירושלמית, המדינה, וחברות אגד וכנען קיבל היום (יום ד') את אישורו של ביהמ"ש. מעתה תיקון נזקים שייגרמו מהשחתת האוטובוסים ימומן על ידי המדינה.

קיימים שני רקעים לעתירה שהוגשה; בשנת 2008 רחל עזריה סגנית ראש העיר היום ודאז מועמדת למועצת העיר מסיעת ירושלמים, רצתה  לפרסם את תמונתה על אוטובוס ואגד וכנען סירבו. יום לפני אותם בחירות ירושלמים עתרו לבגצ וזכו בשל שוויוניות בקמפיין בחירות.
 

השני, ב2011 התנועה הירושלמית ביקשה להעלות קמפיין פרסומי ״ירושלמיות נעים להכיר״ עם תמונות נשים. אז אגד וכנען סירבו כיוון שאמרו שיזיקו להם באוטובוסים. הוגשה עתירה מטעם התנועה באמצעות עו"ד אביעד הכהן בטענה שזה נוגד את חוק יסוד כבוד האדם וכיוון משרד התחבורה נותן את הזיכיונות באחריותו לאכוף. אגד וכנען המשיכו להתעקש שיגרמו להם נזקים ואף החליטו לא לפרסם תמונות אדם בכלל.
 
ההסכם שנחתם בין הצדדים אומר שהמדינה תשפה את אגד וכנען על נזקים אם יגרמו. יש הבנה מלאה שאי אפשר להשלים עם המצב של הדרת הנשים, וצריך להיאבק בוונדליזם ולא בנשים.

סגנית ראש העיר רחל עזריה, ממובילות המאבק בהדרת נשים: "מבחינתי זו סגירת מעגל לאותו יום לפני שש שנים שבו אגד וכנען סירבו להעלות תמונה שלי בקמפיין בחירות. באותו רגע החלטנו שאנחנו לא מוותרים והנה לאחר מאבק ארוך ועיקש הצלחנו. יחד עם שותפינו מהתנועה הירושלמית, ארגונים פלורליסטים, ובניצוחו של עו״ד אביעד הכהן נמשיך לוודא שירושלים תהיה עיר פתוחה ומכילה לכלל החברה הישראלית, נשים וגברים כאחד."

פרופ' אביעד הכהן, דיקן מכללת "שערי משפט" שייצג את העותרים: "יש לברך על כך שבסופו של יום השכל הישר ניצח והמובן מאליו התקבל ללא צורך בהתערבות בית המשפט: המרחב הציבורי - בארץ כולה, ובירושלים בפרט - שייך לכולם, ואסור להדיר ממנו נשים. בזכות מאבקן העיקש של התנועה הירושלמית ושל סגנית ראש העיר רחל עזריה, תוכלנה נשים לזכות לשוויון מלא גם ברשות הרבים בעיר הבירה של מדינת ישראל".
 
שירה כץ-וינקלר, מנכלי"ת "התנועה הירושלמית" : "זהו יום משמח לחברה הישראלית כולה ולירושלים בפרט. בג"צ הכריע בעד מדינה דמוקרטית וערכי השוויון. גם במאבק הזה, הציבור הפלורליסטי אמר את דברו, לא ויתר, וניצחנו. התנועה הירושלמית תמשיך לעמוד על המשמר בכל הנוגע למאבק על זכותן וזכותם של כולן וכולם להיות חלק מהמרחב הציבורי בעיר."

אילוסטרציה: flash 90 
 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה