פתוח בשבת -מתחם תרבות ובילוי חדש בירושלים יוצא לדרך



מעכשיו גם בירושלים, מתחם יס פלאנט יבנה במתחם טיילת שרובר. המתחם אמור להיות פתוח בשבת וצפוי להיפתח בעוד כשנה

בהתאם לתכניות היזמים במהלך המחצית השנייה של 2015 יחנך מרכז שרובר לתרבות וקולנוע. מדובר בקומפלקס בשטח כולל של כ- 28,500 מ"ר שישתלב באזור ייחודי המהווה חלק מציר התיירות והתרבות המשתרע משער יפו, דרך בריכת הסולטן, הסינמטק, החאן, מתחם הרכבת החדש ועד אזור המלונאות וטיילת ארמון הנציב הצופה מזרחה אל הנוף המדברי של הרי יהודה וים המלח.

יס פלאנט בשיתוף קרן שרובר, מודיעים על הקמת מרכז תרבות ובילוי חדש בירושלים.  בבניית המתחם, הממוקם על ציר התיירות שבין שער יפו וטיילת שרובר, בהשקעה של 150 מיליון שקלים.

מתחם שרובר יס פלאנט, ישתרע על פני 6 קומות, ויכלול 16 אולמות קולנוע מתוכם 4 אולמות רב תכליתיים למופעים מגוונים, אשר יותאמו גם לשימוש של תיאטרון. בנוסף, במתחם אולם IMAX המציג את שוברי הקופות הגדולים בטכנולוגית הקרנה וסאונד עוצרי נשימה ואולם DX4 המציג סרטים עם מימד נוסף של חישה לחוויית צפייה עוצמתית, שטחי תצוגות, אמנות ותערוכות מתחלפות, בתי קפה ומסעדות חנויות ספרים ומוסיקה ושטחי מסחר. המתחם כולל גם כ – 400 מקומות חנייה ב- 3 קומות, זאת בנוסף לחניון קרוב במתחם התחנה.

מוקי גרידינגר מנכ"ל רשת יס פלאנט מציין כי הקבוצה תציג במתחם החדש את הטכנולוגיות החדשות והמתקדמות ביותר בעולם בכל הקשור לחוויית קולנוע.

המתחם החדש מיועד לתת מענה לתרבות הבידור והפנאי של ירושלמים ואורחים רבים מהארץ ומהעולם הפוקדים את העיר מידי שנה ומעוניינים במרכז בילוי מתקדם נגיש ופתוח בכל ימות השבוע.

עוזי וכסלר, יו"ר קרן שרובר, ציין כי הבחירה ביס פלאנט כשותפה אסטרטגית לפרויקט תרבותי חשוב זה, תואמת את ערכי קרן שרובר אשר חרתה על דגלה קידום פעילות תרבות. החיבור של יס פלאנט ואהבת הקולנוע משתלבים היטב בחזון של קרן שרובר.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "היום כבר ברור לכולם שירושלים הפכה למקום החם בתרבות, באומנות, בספורט ובפנאי, ואנו רואים זאת בכל פינה בעיר. מרכז 'שרובר יס פלנט' החדש עם הטכנולוגיות מהמתקדמות מסוגן בעולם יתווסף לרנסנס התרבותי בירושלים ולאינספור מתחמי התרבות שנפתחים בעיר בשנים האחרונות בהם מתחם התחנה, מתחם הנסן, קרית הספורט עם היכל הפיס-ארנה, בית מזי"א , מתחם מנורה ועוד".

על רקע הנחת אבן הפינה שהתקיימה היום (יום ג') הודיעה תנועת התעוררות שכזכור נאבקת על פתיחת מתחם הסינמה סיטי בשבתות, שהיא מברכת על פתיחתו של מתחם תרבות נוסף בירושלים, אשר יפעל לרווחת תושבי העיר גם בשבת. יחד עם זאת, "פתיחתו העתידית, בעוד כשנתיים, של מתחם שרובר לא תרפה את ידיה במאבקה לפתיחת הסינמה סיטי בשבת". ציינו בתנועה. "ירושלים, על תושביה, ראויה למרכזי תרבות מגוונים ורבים, אשר יהיו פתוחים לרווחתם, ולרווחת המבקרים בה גם בימי שבת".

עוד הוסיפו כי "ניסיון, להצדיק את סגירת הסינמה סיטי בסופ"ש, באמצעות פתיחה של מרכז אחר, מהווה חוסר עקביות ערכי ופגיעה צינית, חד משמעית, בסטטוס קוו העירוני לפיו, בתי קולנוע בירושלים פועלים בשבת. פגיעה זו, טוענים בהתעוררות, עלולה גם להוות מצע "נוח" לכרסומים נוספים בעתיד, שיפגעו בציבור הכללי החי בעיר, אין כאן מקום לפשרות".

לטענת סגן ראש העיר עופר ברקוביץ, פתיחתו העתידית של מתחם שרובר בשבת מהווה הצדקה לטענת התעוררות כי במסגרת הסטטוס קוו העירוני בתי קולנוע פתוחים בשבת, בנוסף פתיחת מתחם אחד וסגירת אחר מהווה פגיעה בוטה בחופש העיסוק ואפליה.

עופר ברקוביץ', סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר תנועת "התעוררות" מסר: " הקמת מתחמי תרבות ובילוי חדשים בירושלים ראויה ומבורכת, היא חשובה לחיזוק ירושלים, חברתית וכלכלית, ומעודדת צעירים להמשיך ולחיות בה. בדיוק מהטעם הזה איננו מוכנים לקבל השארת מתחם תרבות אחד סגור בשבת, רק מאחר ומתחם שני, עתיד להיפתח בשבת, בעוד לפחות כשנתיים. בשום עיר מתוקנת, המבקשת להוות עיר איכותית, עם היצע תרבות עשיר ורחב, לא היה מתקבל טיעון שכזה. אין שום סיבה שדווקא תושבי ירושלים יצטרכו להסתפק בו. לתושביה של העיר הזו, יהודים ולא יהודים, וכן, לציבור התיירים מגיע ליהנות ממתחם תרבות, אשר יפעל גם בסופי השבוע. יום השבת הוא יום המנוחה ממלאכה של הציבור העובד בעיר, זהו גם היום בו מגיע לו להיות מסוגל לבחור כיצד והיכן יבלה את שבתותיו. לכן, אנו נמשיך להיאבק לפתיחתם של מרכזי תרבות, בילוי ופנאי בירושלים בסופי השבוע, לרבות הסינמה סיטי, מהם יוכל ליהנות הציבור הרחב".

ברקוביץ' הוסיף: " תנועת התעוררות וציבור גדול בירושלים עדיין מחכים שעיריית ירושלים תכבד ותממש את החלטת בג"ץ. אנו מצפים מהצדדים הרלוונטיים, הכוללים בראש ובראשונה את עיריית ירושלים, וכן את משרד האוצר, הרל"י והיזם הפרטי, לממש את החלטת בית המשפט, שהורה לערוך מו'מ חדש בעניין פתיחת המתחם בשבת. הסחבת בעניין זה, מבטאת לא רק זלזול בהחלטת בג"צ, אלא גם בתושבי העיר".

 

התמונות באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה