כיצד להימנע מהפיכת תפוח האדמה לגוש פחם?



שיאו של הקומזיץ ביום העצמאות או ל"ג בעומר הוא בשליפת תפוחי האדמה מהמדורה, אולם לעתים רגע השיא מסתיים במפח נפש כשתפוח האדמה הטעים והמזין הפך לגוש פחם שאינו ראוי לאכילה. להלן עצות מהמומחים הגדולים בישראל לתפוחי אדמה

תושבי ישראל הפכו בשנים האחרונות למומחים לאוכל, אבל דוקא עם תפוחי האדמה, שהם מלכי הקומזיץ, הבחירה והטיפול בהם נעשים כלאחר יד.  

בעת תכנון קומזיץ או מדורת ל"ג בעומר מוקדשת תשומת לב רבה לבחירת בשר, סלטים ומשקאות. דווקא לגבי תפוח האדמה, שעומדים במרכז החגיגה, נעשית הבחירה לרוב לפי הזן שזמין באותו רגע.

 קיבוצי חבל מעון בנגב המערבי, מגדלי תפוחי אדמה "דוד משה", ריכזו מספר עצות להצלחה בצליית תפוחי אדמה במדורה כדי להימנע ממפחי נפש של הוצאת תפוחי אדמה מפוחמים ולא ראויים למאכל לאחר המתנה מרובה.

מומלץ לבחור תפוחי אדמה בגודל אחיד כדי שתזמון הוצאת מהמדורה יהיה אחיד. כך כל המשתתפים יוכלו לאכול ביחד ואף אחד לא יצטרך להמתין עד שכל תפוחי אדמה יתרככו.

תפוח אדמה הוא טעים גם בעצמו ללא כל תוספת, אך כדאי להשתמש בשמן, מלח ורוזמרין לתיבול והשבחת הטעם.

מוטב להימנע מניקוב, קילוף או חצייה של תפוחי האדמה, כי פעולות אלו אינן מזרזות את הצלייה כפי שנהוג להניח.

לפני העברת תפוחי האדמה לאש מומלץ להעביר ביניהם חוט מתכת שיחבר את הפקעות לשרשרת ויקל על הוצאתם.

לגיוון הטעם אפשר לזרוק לגחלים גם בצל, גזר וירקות שורש נוספים עטופים באלומיניום עם מעט שמן זית.

הזמן המקסימלי לשהות של תפוחי האדמה במדורה הוא 45 דקות עד שעה כדי שהם לא יישרפו.

האש הופכת את קליפות התפו"א לפחמים ולכן כדאי לשים את התפו"א בגחלים, או להוציא גחלים מתוך המדורה ולדאוג שתפוחי האדמה יהיו מכוסים מכל הצדדים כדי לקבל חום אחיד.

בארץ גדלים כחמישים זנים שונים של תפוחי אדמה, שלכל אחד מהם תכונות שונות. על מנת להקל על הצרכנים המתלבטים, תפוחי האדמה נארזים מראש באריזות בצבעים שונים על פי השימוש המומלץ בהם: מילוי ואפיה  - צהוב, בישול ומרק  - ירוק וטיגון וצ'יפס – אדום.

טיפים נוספים, המלצות ומתכוני תפוחי אדמה בפייסבוק של דוד משה: www.facebook.com/DODMOSHE.IL


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה