המשבר בהדסה רחוק מפתרון



אתמול והבוקר מתקיימים דיונים מרתוניים של הרופאים, האחיות והעובדים המנהליים בהשתתפות האוצר יחד עם הנהלת בית החולים כל זאת, במטרה לפתור את המשבר. בהסתדרות הודיעו שבמידה ולא תהיה הסכמה מחר יקימו אוהל מול בית ראש הממשלה ויעבדו במתכונת חירום

המשבר בהדסה נמשך: עובדי בית החולים הפגינו אתמול (יום א') מול ביתו של שר האוצר, יאיר לפיד, בדרישה שיתערב לפתרון המשבר. עוד הודיעו בהסתדרות כי אם לא יימצא פתרון עד מחר צפויים העובדים להודיע על עבודה במתכונת חירום.

עוד ציינו כי אם המשא ומתן לא יוביל לפתרון יקימו מחר אוהל מול בית ראש הממשלה, האוהל יהווה סוג של מחלקה בבית חולים עם מיטות, ציוד רפואי ואינפוזיות במטרה להמחיש את מצבו הרע של המרכז הרפואי. 

כזכור, בשל המשבר בבית החולים הודיעה ביום חמישי האחרון ההסתדרות כי היא מכריזה על סכסוך עבודה. לטענת ההסתדרות התנהלות האוצר בנוגע למשבר בית החולים הדסה עלולה להביא לפירוק בית החולים ולפגיעה בתפקודם של יתר בתי החולים והקופות.
 

בנוסף בחמישי האחרון, בית המשפט המחוזי דן בנוגע להמשך ניהול הליך ההקפאה של בית החולים הדסה.
 
במסגרת הדיון נאמר כי בית המשפט יוצא מנקודת הנחה שהגרעון התפעולי השוטף של בית החולים עומד על כ-300 מיליון ש"ח. זאת הנחת העבודה הבסיסית והיא זו אשר תנחה את בית המשפט גם להבא. השופט דוד מינץ ציין "לא השתכנעתי כי יש מקום למנות מומחה שיבדוק את המצב הכלכלי של בית החולים, ולו בשלב הזה, שכן משופעים אנו במומחים כלכליים, וודאי מטעם משרד האוצר".
עד יום ראשון הבא צריכים נאמני הדסה וההנהלה לגבש תוכנית הבראה מוסכמת. אם לא תגובש תכנית מוסכמת יוכלו הנאמנים וההנהלה להציע תכנית חד צדדית המבוססת על סיכומים שאליהם הצליחו להגיע, והנושים יחליטו אם לקבל את התכנית או להיכנס לפירוק. 

תמונה: flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה