לא מפחדים מהמצלמות



העיר ירושלים עומדת בראש הרשימה עם מספר הדוחות הגבוה ביותר בגין נהיגה מופרזת; כעשרת אלפים דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת נרשמו בירושלים בשנת 2013

בירושלים נוסעים הכי מהר: מצלמות הרמזור והמהירות לא מפחידות את תושבי ירושלים, כך עולה  מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני משטרת ישראל. על פי הנתונים נרשמו בשנת 2013 (עד ה-25 בנובמבר) 9,866 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת.

ברשימת עשרת עשרת הערים המובילות במספר הדוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת בשנת 2013, העיר ירושלים קוטפת את המקום הראשון עם מספר של 9,866 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת באותה שנה.

מיד אחריה ברשימה נמצאת העיר תל אביב, שם ניתנו 8,431 דוחות בגין נהיגה מופרזת. 

על פי הנתונים בכל שנה נרשמות בישראל כ-178 אלף דוחות בממוצע בגין מהירות מופרזת (2008-2012) ואילו בשנת 2013 רשמה משטרת ישראל 120,110 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת (נתונים נכונים עד ל-25 באוקטובר 2013).

על פי הנתונים ניתן לראות כי למרות העובדה שהנהגים עדיין ממשיכים ללחוץ חזק על הגז, מספר הדוחות בגין נהיגה מופרזת מפחית עם השנים:

כל למשל ניתן לראות כי בשנת 2012 רשמה משטרת ישראל  103,806 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת. ואילו בשנת 2011 רשמה משטרת ישראל 151,195 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת; מה שמציג ירידה במספר הדוחות. עם ממשיכים הלאה בשנים רואים גם כן הפחתה. בשנת 2010 רשמה משטרת ישראל  199,969 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת, בשנת 2009 רשמה משטרת ישראל  220,327 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת, בשנת 2008 רשמה משטרת ישראל  214,785 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מצלמות הרמזור והמהירות הוכיחו את האפקטיביות שלהן בהצלת חיי אדם בארץ ובעולם. אני קורא לממשלת ישראל להקים ועדה בראשות שופט שתבחן את מיקום המצלמות ותקבע הצבת מצלמות באותם מקומות שבהן יש קשר ישיר בין מהירות מופרזת והתאונה. כל פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף ופתוח לציבור, כמו גם המצלמות עצמן שחייבות להיות גלויות לעין ומשולטות. תפקיד המצלמות הוא לא רק להוריד את מהירות הנסיעה אלא גם להרתיע נהגים מלנסוע במהירות מופרזת ולסכן את כולנו".

לאחרונה, גיבשה עמותת ROSPA, עמותה בריטית שמטרתה להפחית את מספר תאונות הדרכים בבריטניה ובעולם כולו, מספר טיפים לנהג, לשם לשמירה על המהירות המותרת.

ראשית, על הנהג לבדוק את מד המהירות באופן קבוע, בעיקר בעת היציאה מכביש מהיר כשעוברים לכביש בו המהירות איטית יותר. במקרים כאלו, מרגישים הרבה פעמים שמתקדמים בקצב איטי מדי, למרות שנוסעים במהירות המותרת. הדרך היחידה לדעת בוודאות מהי מהירות הנסיעה, היא לבדוק את מד המהירות של הרכב. 

בכדי לדעת מהי המהירות המותרת, יש לחפש תמרורים המורים עליה, בעיקר בצמתים. נהגים רבים שנתפסים נוהגים במהירות מופרזת, טוענים כי הם כלל לא מודעים למהירות המותרת בכביש. לכן, יש לחפש כל הזמן תמרורים המורים על הגבלת מהירות, המוצבים בד"כ בצמתים, כיוון שזאת הנקודה שבה המהירות משתנה. 

טיפ נוסף הוא להבין כי מגבלת המהירות קובעת את המהירות המירבית בכביש אך ישנן נסיבות, בהן יש לנהוג במהירות נמוכה יותר מזו המותרת, למשל בסביבת בתי ספר, בכבישים צרים או עמוסים במיוחד, כשכלי רכב חונים מצרים את רוחב הכביש, כשישנן עבודות בכביש, בכבישים רטובים או חלקים ועוד. כאשר יש ילדים בסביבה, המהירות בה יש לנסוע היא 30 קמ"ש לכל היותר.

כמו כן, על הנהג להבין כי עליו להתרכז אך ורק בנהיגה כיוון שנהגים שדעתם מוסחת נוטים למהר. האזנה למוזיקה רועשת למשל, עלולה לעודד נהגים להאיץ ובכלל - לנהגים שדעתם מוסחת קשה יותר לשמור על הריכוז ולדעת מה קורה סביבם. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה