מדרכה מסוכנת



מפגע בטיחותי מסכן את הולכי הרגל: ברחוב אוסישקין בירושלים ישנו קטע בו המדרכה להולכי הרגל היא כה צרה, עד שהולכי הרגל נאלצים לרדת לכביש בכדי להמשיך בדרכם

מדובר במפגע מסוכן שעלול לסכן את העוברים ושבים במדרכה. בתמונה ניתן לראות כי בעלי מוגבלויות הנעזרים בכיסא גלגלים, קשישים ההולכים בעזרת מקלות הליכה והורים עם עגלות ילדים לא יצליחו לעבור ברחוב זה וייאלצו לרדת לכביש בכדי להמשיך בהליכתם.

בנוסף, המפגע עלול לסכן את חייהם של ילדים שכן ילד הוא נמוך קומה ולנהגים קשה לראותו. באם ילד ייאלץ לרדת לכביש מהמדרכה, ישנו סיכון גבוה כי המכוניות הנוסעות לא יזהו אותו ולכן הן עלולות לפגוע בו.

במסגרת פעילותה למען הבטיחות בדרכים, מקבלת עמותת אור ירוק פניות מכל רחבי הארץ המתריעות על מפגעי בטיחות העלולים לסכן את התושבים. אחת הפניות שהתקבלה לאחרונה בעמותה, מתריעה מפני מפגע בטיחותי בירושלים, העלול לסכן את הולכי הרגל בכלל ובפרט אוכלוסיות פגיעות במיוחד כמו ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות.

עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש וכל מפגש בין מכונית להולך רגל יסתיים בפגיעתו של השני. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות בערים רחבות דיו ופנויות עבור הולכי הרגל בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. המדרכות הפנויות קריטיות במיוחד עבור האוכלוסיות הפגיעות ביותר בדרך כמו ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות ולכן על הרשויות המקומיות להימנע ממצב שבו אלו לא יכולים ללכת במדרכות בבטחה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה "מדובר ברחוב ישן ודו סיטרי שבשל המבנה הצר שלו העירייה לא מאפשרת חניה בצידי המדרכות. נושא המדרכה ייבדק במטרה להגביר את הבטיחות במקום".


תמונה: אור ירוק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה