יום הזיכרון לשואה ולגבורה



היום (יום ב') יום הזיכרון לשואה ולגבורה לזכר 6 מיליון היהודים שנרצחו באכזריות בידי הנאצים. יום השואה השנה עומד בסימן "יהודים על קו הקץ" - 1944: בין חיסול לשחרור

יום הזיכרון לשואה ולגבורה, המצוין בישראל מדי שנה, מוקדש להתייחדות עם זכר השואה שהמיטו הנאצים  ועוזריהם על העם היהודי, ועם זכר מעשי הגבורה ומעשי המרד בימים ההם.

עיריית ירושלים מציינת גם השנה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס מרכזי, שיתקיים ביום שני, כ"ח בניסן, 28/4/14- בשעה 08:00 בכיכר ספרא. הטקס יתקיים השנה בסימן "על סף השחרור 1944" במעמד ראש העיר, חברי מועצת העיר וניצולי שואה תושבי ירושלים והוא פתוח לציבור הרחב. את תכנית הטקס יובילו השנה תלמידי י"א-י"ב מתיכון זיו, בניהם תלמידים אשר ביקרו לא מכבר במחנות ההשמדה בפולין.

מסורת זו, לפיה בכל יום שואה עורך בית ספר אחר את הטקס בכיכר ספרא. עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בשילוב בתי ספר בטקסים המרכזיים של הבירה, מתוך כוונה להצביע על המשמעות הערכית שנגזרת מהמעמד הטקסי ועל האחריות החינוכית של העברת המסרים  מדור לדור, בייחוד על בסיס החוויות מהמסעות לפולין שמוציאים בתי הספר  בשילוב עם הניצולים.  

הטקס יכלול הדלקת משואה משותפת של שלושה דורות לשואה: דור ניצולי השואה, דור שני ודור שלישי לשואה, כאשר את ה"קדיש" יקריא בן לניצולי שואה עובד עירייה.

בשעה 10 תושמע בכל רחבי ישראל צפירת דומיה בת שתי דקות, ולאחריה מתקיימים אירועי זיכרון נוספים ליד אנדרטאות בבתי ספר, במחנות צה"ל, ברשויות המקומיות ובמוסדות ציבור. ב"יד ושם" מתקיים לאחרהצפירה טקס הנחת זרים באנדרטה לזכר מרד גטו ורשה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה