ראשי הוועד להגנת הר הזיתים לראש הממשלה: "התערב על מנת להשיב את הביטחון להר הזיתים"



בעקבות המקרה של אישה שלא הצליחה להשתתף בהלווית אביה בשל זריקת אבנים על רכבה בהר הזיתים פנו ראשי הוועד להגנת הר הזיתים לראש הממשלה ודרשו את התערבותו המידית

המקרה אירע לגב' טובה ריצ'לר שביקשה להשתתף בהלווית אביה שהתקיימה בהר הזיתים והגעתה נמנעה בשל מטר אבנים ובלוקים שהושלכו לעבר רכבה בעת נסיעתה להלוויה, בעקבות המקרה שיגרו ראשי הוועד להגנת הר הזיתים מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להתערבותו האישית להיעדר הביטחון האישי בהר הזיתים.

במכתב לראש הממשלה כתבו ראשי הוועד להגנת הר הזיתים בין היתר: "חרף הניסיונות הרבים, ועל אף ההבטחות הברורות, משטרת ישראל לא מקיימת את הבטחתה לאבטח את הר הזיתים באבטחה ממשית של העמדת כמות מספקת של שוטרים לאורך כל שעות היממה ואשר יועמדו ויופעלו בתחנה שהוקמה על ההר. מקרים רבים של אירועי זריקות אבנים ומעשי ונדליזם מתרחשים בהר מידי יום ביומו אולם נראה שהמשטרה אינה פועלת כפי שהיא יכולה לפעול על מנת למגר לחלוטין את התופעה. בימים האחרונים הזדעזנו לשמוע על המקרה אותו חוותה הגב' טובה ריצ'לר מארה"ב, אשר הגעתה להשתתף בהלווית אביה בהר הזיתים לא התאפשרה בשל מטר אבנים ובלוקים שהושלכו על רכבה. כראשי הוועד להגנת הר הזיתים, וכיהודים פעילים בארה"ב, הזדעזנו עד מאד מן המקרה, אשר רק ממחיש בצורה ברורה את אשר עוברים אלפי יהודים מידי שנה בהר".

בהמשך המכתב פנו ראשי הוועד לראש הממשלה וכתבו:  "אנו פונים אליך ומבקשים ממך להתערב אישית בנעשה, ולהורות למשטרת ישראל לפעול בכל האמצעים על מנת למגר את התופעה כליל. למשטרת ישראל יש את הידע והכוחות אולם חסרה לה כנראה המנהיגות להחליט על הקצאת כוחותיה להר הזיתים. בשם רבבות יהודים הפוקדים את ההר ובשם יהודי ארה"ב אנו דורשים ומבקשים את התערבותך המיידית".

יו"ר הוועד להגנת הר הזיתים הרב מנחם לובינסקי: "אנו פועלים זמן רב לשמירה והגנה על הר הזיתים והיו לנו ב"ה הצלחות לא מועטות, אולם המשטרה עדיין לא מקצה את הכוחות כפי שהבטיחה ולכן אנו עדים להמשך הטרור מצד הפורעים הערבים שם. אני מקווה שראש הממשלה יתעשת ויתערב אישית על מנת להשיב את הביטחון להר, ובכל מקרה אנו לא נשקוט עד להשגת הביטחון בהר".   

  
תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה