מסייעים לירושלמים



במהלך חג הפסח, פעלו מתנדבי עמותת אור ירוק למען התושבים בכדי שאלו יוכלו ליהנות מחופשה בטוחה.
המתנדבים פעלו ברחבי היישובים והסבירו לתושבים כיצד לשמור על חייהם ועל חיי אחרים בכבישים.

במהלך חופשת הפסח התפרסו מתנדבי מועדון ירושלים של עמותת אור ירוק במקומות המרכזיים ברחבי העיר, בכדי להסביר לתושבים כיצד ליהנות מחופשה בטוחה בדרכים במהלך החג. פעילות המתנדבים נעשתה במקביל בעוד עשרות מוקדים בכל רחבי הארץ באמצעות מתנדבים נוספים של עמותת אור ירוק.

המתנדבים הקימו דוכנים מיוחדים במקומות המרכזיים בעיר וחילקו חומרי הסברה הכוללים טיפים לנהיגה בטוחה בחופשת הפסח. הם פעלו במהלך כל ימי החג, הדגישו בפני האזרחים את חשיבות הזהירות בדרכים ונתנו להם טיפים לחופשה בטוחה בנושאים שונים כמו הליכה, רכיבה על אופניים, הסכנות שבשימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה ועוד.

בין היתר, הסבירו המתנדבים לעוברים ולשבים כי במהלך נסיעות ארוכות עליהם להקפיד על הפסקות רענון, לשמור על תקינות הצמיגים ולוודא כי לחץ האוויר בהם תקין, להיזהר בעת עצירה בשוליים, לחפש את הולכי הרגל והאופניים הפגיעים גם בתוך העיר וגם מחוצה לה וכמובן להקפיד על ריכוז בעת הנסיעה.

בנוסף, כמה ימים לפני שהתלמידים יצאו לחופשת הפסח, הגיעו מתנדבי אור ירוק לבתי הספר ממ"ד גבעת מרדכי ועיר גנים בירושלים וקיימו פעילות מיוחדת בכדי להסביר לתלמידים את כללי הבטיחות בדרכים. מטרת הפעילות היא שהתלמידים ייזהרו בדרכים במהלך חופשת הפסח בה הם נמצאים ללא מסגרת מסודרת ויחזרו ללימודים בשלום. בין הנושאים אותם הסבירו המתנדבים לילדים: חצייה נכונה של כביש, חגירת חגורות בטיחות בכל נסיעה, ירידה נכונה מהרכב בצד המדרכה ולא בצד הכביש, נסיעה בטוחה באופניים וחשיבות הקסדה ועוד.

עמותת אור ירוק: "רבים מתושבי ישראל נסעו בחג הפסח לטייל ברחבי הארץ. מתנדבי "אור ירוק" יצאו לשטח בכדי לסייע לכל אותם מטיילים לחזור לביתם בשלום וליהנות מחופשה בטוחה ונעימה".


תמונה: אור ירוק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה