הפרקליטות הגישה ערעור על הזיכוי של השייח ראאד סלאח



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (יום ג') לבית המשפט המחוזי בעיר הודעת ערעור על זיכוי השייח' ראאד סלאח מעבירה של הסתה לגזענות וכן על קלות העונש שנגזר עליו לאחר הרשעתו בעבירה של הסתה לאלימות

כזכור, בחודש נובמבר האחרון הרשיע בית המשפט השלום בירושלים את השייח' ראאד סלאח בעבירה של הסתה לאלימות וזיכה אותו מעבירה של הסתה לגזענות. ובחודש מרץ לאחר מכן דינו נגזר ל-8 חודשי מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על תנאי.

כתב האישום עסק בדרשה שנשא השייח' סלאח ביום 16.2.07, בפני מאות מתפללים ומול כלי תקשורת רבים, במסגרת תפילות יום השישי. השייח' סאלח (שהורחק בצו בית משפט מתחומי העיר העתיקה בירושלים) ורבים משומעיו שנמנעה מהם הכניסה להר הבית באותו יום, קיימו תפילה המונית ברח' בן הדייה בשכונת ואדי ג'וז, במהלכה נשא השייח' סלאח דרשה בה הסית לאלימות ולגזענות, אל מול מיקרופונים ומצלמות התקשורת.

דברי השייח' סלאח כללו התבטאויות קשות כנגד השלטון הישראלי וכוחות הביטחון, אשר שיאן בקריאה ברורה לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה אלימה לשחרור ירושלים ומסגד אל אקצא, בגינה הורשע השייח' סלאח בהסתה לאלימות.

לאורך כל הדרשה השתמש השייח' סלאח במילה "דם" בהקשרים רבים, כשהוא מייחס לשלטון הישראלי ולכוחות הביטחון ביצוע מעשי טרור ורצח בחפים מפשע. בגין שימוש נוסף ב"אלמנט הדם" בדרשת השייח סלאח ייחסה לו המדינה עבירה של הסתה לגזענות.

באשר לעבירת הסתה לגזענות קבע ביהמ"ש כי דבריו אינם בהירים דיים וספק אם היה מודע לטיב המעשה ולאפשרות שדבריו יובילו להסתה לגזענות. המדינה תטען כי אין כל ספק כי דבריו של השייח' סלאח מתייחסים לדת היהודית ול"עלילות הדם" ולא לשום ציבור אחר או כל תופעה היסטורית אחרת. דברי ההסתה החמורה שיצאו מפיו לאורך כל הדרשה מופנים אך ורק כלפי מדינת ישראל והעם היהודי.

הבוקר (יום ג') הגישה הפרליטות ערעור כנגד הזיכוי וכעת, המדינה מבקשת מבית המשפט להרשיע את השייח' סלאח גם בעבירה של הסתה לגזענות. בנוסף, מבקשת המדינה להחמיר בעונשו על עבירת ההסתה לאלימות בה הורשע.


תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה