פסטיבל אביב בעין כרם



היום (יום ה') יתקיים פסטיבל אביב בעין כרם בעמק התימנים. תושבי עין כרם נלחמים כבר תקופה נגד תוכניות הבנייה שלטענתן מאיימות להרוס את עין כרם. מטרת הפסטיבל היא לקיים מחאה הסברה למען שימור השכונה

בחודשים האחרונים מוצאים עצמם תושבי שכונת עין כרם בלב הקרב, בשבועות האחרונים הם מפגינים באופן קבוע על עתידה של השכונה. וגם היום (יום ה') התושבים מנצלים את היום השני של חול המועד לקיים מחאה הסברתית. לטענתם, מתרבים הסימנים לכך שחברת עמידר ורשות מקרקעי ישראל פועלת למכירת השטחים בעמק התימנים והפיכתה לשכונה מודרנית של וילות חדשות. לפני כחודש יצא כבר מכרז ראשון לבניית ארבע וילות באחד משטחי העמק. עוד הם מוסיפים כי הפיכת העמק הירוק לשכונת יוקרה ופאר תהרוס את אחד משטחי הטבע הכפריים היפים בירושלים וסביבתה.

תושבי עמק התימנים התארגנו ביחד כקהילה מאוחדת בכדי למנוע פגיעה בנוף וערכי הטבע של עמק התימנים, לקדם הסדרה ושימור באזור ולהציל את אגן עין כרם בכלולותו.

תושבי העמק טוענים כי "למרות הפנייה של וועד השכונה בגיבוי עיריית ירושלים בבקשה לבטל את המכרזים, עד שיתקיים הליך תכנוני ראוי, רשות מקרקעי ישראל וחברת עמידר איתנים בדעתם לבצע את המכירה, כאחרון הספסרים, בטענה שעיקר המכירה היא של קרקעות, ושהקונים מיודעים על כך שיוכלו לממש את אחוזי הבנייה רק לאחר שיסדירו את התכנון. כמו כן מציעים רמ"י ועמידר לתושבי המקום להצטרף לרוכשים החדשים ולכפות תכנון הרסני על הנוף והטבע שנשמרו מאות בשנים, במקום להתנגד למכרזים." 

יו"ר ועד השכונה בן עופרים מביע חשש שהמכרזים ייסגרו בעוד שבועיים והדבר יהווה תקדים מסוכן ויגרום להרס עין כרם.

במסגרת המחאה היום (יום ה') יתקיים פסטיבל מחאה בעמק התימנים, החל מהשעה 12:00 ועד השקיעה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה