כביש בגין דרום: לחצות את ירושלים ללא פקקים



בעלות כוללת של כ- 1.1 מיליארד שקלים מתבצע פרויקט הארכת כביש בגין דרום. הפרויקט כולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 מחלפים, 10 גשרים ו-2 מנהרות

כביש בגין מהווה ציר מרכזי בירושלים, המחבר את השכונות השונות של העיר. כיום הציר פתוח לתנועה בקטע שבין כביש 443 לקטע הדרומי בשכונת מלחה. הפרויקט הנוכחי משלים את הקטע הדרומי של הכביש - מאזור מלחה ועד לרחוב רוזמרין שבשכונת גילה.

הפרויקט הנוכחי הוא המשכו של כביש בגין מרכז (שבוצע בשנות ה-90), עד שכונת גילה וכביש המנהרות. מטרות הפרויקט הן שיפור זרימת התנועה לאורך כביש בגין הקיים, הפחתת עומסי התנועה, הגדלת נגישות לשכונות הדרומיות, כולל לבאים מכביש מספר 60 ועוד.

שר התחבורה, ישראל כץ וראש-העיר ירושלים, ניר ברקת ערכו סיור בפרויקט כביש בגין דרום שבבירה. אל הסיור התלוו ח"כ מירב מיכאלי, דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה המבצעת את הפרויקט ובכירי משרד התחבורה. הסיור נפתח במתחם היכל הפיס-הארנה ירושלים, הנמצא בסמוך לכביש בגין דרום בשכונת מלחה. (מדובר בהיכל רב תכליתי מהמתקדמים והמובילים בישראל עם 11,600 מקומות ישיבה, אשר עתיד להיפתח בסוף חודש אוגוסט השנה).

 

מהיכל הפיס התקדם הסיור למקטע הראשון של פרויקט הארכת כביש בגין דרום במחלף גולומב. לאחר מכן למקטע השני של הפרויקט, בסמוך לגשר רפאים ואחריו למקטע השלישי והאחרון בבית צפפה ומחלף טנטור.

פתיחת מחלף גולומב, בו תתאפשר התנועה מכביש גולומב עד הגן הטכנולוגי, צפוי להיפתח בסוף השנה (2014), פתיחת מחלף דב יוסף צפויה בחודש מרץ 2015, פתיחת הרמפות בצומת רוזמרין צפויה בסוף שנת 2015, כאשר פרויקט כביש בגין דרום צפוי להסתיים בחודש יולי 2016 והוא עתיד להתחבר לכביש המנהרות (כביש 60).

פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו פרויקט תחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, המבוצע על ידי חברת מוריה . 

שר התחבורה, ישראל כץ: " כביש בגין הוא חלק ממהפכה שמקדם משרד התחבורה, בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר במגה פרויקט נוסף של משרד התחבורה שיתרום לפיתוח ירושלים כולה וישפר את זרימת התנועה בבירה. כמו כן הוא יאפשר להוציא את התנועה הבינעירונית מרחובות ירושלים, לכביש בגין ובכך גם יצמצם באופן משמעותי את זיהום האוויר של כלי הרכב, בשכונות המרכזיות של ירושלים", אמר כץ והוסיף, כי "הכביש יחבר את יישובי הפריפריה של דרום ירושלים, כמו גוש עציון וקריית ארבע לירושלים ולשפלה, מבלי להפריע כלל לתנועה בירושלים. כמו כן הוא יאפשר נגישות מהירה לכל השכונות ומוקדי התעסוקה, הממוקמים על ציר בגין".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת:" כביש בגין הוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המתבצעים כיום בעיר אשר יביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ויחבר אותו למרכז וצפון העיר. מדובר במגה פרויקט הכרחי וחשוב ביותר לירושלים המהווה בשורה אמיתית לתושבי העיר והסביבה. הכביש יקל על התנועה לקריית הספורט הבינלאומית המוקמת בימים אלו במלחה ויאפשר תנועה חלקה ומהירה לעשרות אלפי הצופים שיגיעו לאירועים בקריית הספורט הבינלאומית".

דורון נויוירט מנכ"ל חברת מוריה: "מדובר בפרויקט תשתיות הכבישים הגדול ביותר המבוצע בירושלים בשנים האחרונות. הארכת כביש בגין דרום הינו נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. הפרויקט ישנה באופן מהותי את זרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים. למרות מורכבותו הגדולה של הפרויקט והקשיים הרבים שליוו ביצועו, מצליחה חברת מוריה להביא "מגה פרויקט" זה להשלמה תוך עמידה בלו"ז, בתקציב  ובאיכות. היכולת של חברת מוריה לבצע "ניתוח לב פתוח" כדוגמת שדרוג ופיתוח תשתיות וכבישים בתוך אזורי אוכלוסייה צפופים כדוגמת כביש בגין, ובמקביל לאפשר אורך חיים תקין בתקופת ההקמה, מאפשרת לממשלה, לעירייה ובעיקר למקבלי ההחלטות יכולת להגדיל את ההשקעה בפיתוח ירושלים ונותנת למוריה להמשיך ולבצע במקביל פרויקטים עירונים גדולים נוספים".


הדמיה באדיבות מורדגן, תמונה בגוף הכתבה קרדיט: ששון תירם

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה