התחדשות עירונית במרכז ירושלים



פורסם מכרז להקמתו של בית קפה ייחודי בגן העצמאות ובמקביל, אושרה הרחבת פרויקט מעונות בית אגרון לכ-400 מיטות בשכירות מוזלת עבור סטודנטים במרכז ירושלים

שני פרויקטים משמעותיים בעיר אושרו ליציאה לדרך: לאחר מספר שנים של עבודה משותפת של סגן ראש העיר קובי כחלון, מחזיק תיק תכנון והבנייה וסגן ראש העיר, מחזיק תיק פיתוח כלכלי ותעסוקה ותיק מרכז העיר, עופר ברקוביץ'. אושרה הקמת בית קפה בגן העצמאות והרחבת פרויקט מעונות סטודנטיאליים בבית אגרון. ביכולתם של פרוייקטים אלה לשדרג את פני מרכז העיר ירושלים. 

בית הקפה עתיד לשדרג את המרחב הציבורי של הפארק ולהפוך אותו למזמין ונעים יותר עבור תושבי ירושלים. המכרז נפתח כאמור במנהל מקרקעי ישראל, כאשר בידי הזכיין תישמר הזכות להחליט האם לפתוח את המתחם בשבת.

שנית, חברת עדן אישרה את הרחבת פרויקט מעונות בית אגרון, ע"י הגדלת מספר המיטות בפרויקט מ-240  ל- 400, כאשר סיום העבודות צפוי להיות בעוד כשנתיים, לאחר שיסתיים תהליך ההקמה. במכרז זכתה חברת "שפיר", כאשר תוכניות הבינוי אושרו ע"י צוות מקצועי שהורכב מנציגי מועצת העיר ירושלים, חברת עדן ובצלאל.

משמעות הרחבת הפרויקט, הינה חיזוק נוסף של מרכז העיר והעסקים הקטנים בסביבתו, תודות למאות הסטודנטים שייהנו מהמעונות. הרחבת הפרויקט הינה בשורה אמיתית על רקע מצוקת הדיור בעיר, כאשר  השכירות עבור הסטודנטים תעמוד על 1200 ₪ בלבד, אשר מהווה מחיר אטרקטיבי בהשוואה למחירים המאמירים באזור מרכז העיר.

יו"ר תנועת "התעוררות" עופר ברקוביץ', אשר הינו גם מ"מ יו"ר חברת עדן מסר בנושא: "מרכז ירושלים הוא לב ליבה של העיר. תפקידנו הוא להמשיך את תהליך השדרוג שלו ולבסס אותו כמרכז עיר אורבני יצירתי ותוסס. ההחלטה החשובה להגדיל את פרויקט מעונות הסטודנטים בבית אגרון ל-400 מיטות, במחיר שכירות סביר, תביא צעירים רבים נוספים למרכז ירושלים, תחזק את העסקים הקטנים, ותבטא חשיבה חברתית צודקת בתחום הדיור".

בהתייחסו לפתיחת המכרז לבית הקפה בגן העצמאות הוסיף ברקוביץ': " מדובר בצעד משמעותי מאוד אשר יוביל לחזרה למרחבים הציבוריים ולמפגש אנושי בין תושבי האזור והעיר בכלל. ההחלטה מביאה לידי ביטוי את התפיסה של 'התעוררות' לחיזוק מרכז ירושלים ולהפיכתו למרכז תוסס ודינמי. אנו נמשיך לפעול לחיזוק מרכז העיר ולהפיכתה של ירושלים לעיר אטרקטיבית לצעירים".

אילוסטרציה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה