יום הבריאות הבינלאומי



יום הבריאות הבינלאומי שחל היום (יום ב') מצוין השנה תחת הכותרת: יתושים, זבובים, קרציות וחרקים עלולים להיות איום על הבריאות

 ארגון האומות המאוחדות (או"ם) קבע את היום (יום ב') כיום הבריאות העולמי. יום זה מצוין על ידי 191 המדינות החברות באירגון הבריאות העולמי כיום המוקדש לנושאים הנוגעים לתחום בריאות הציבור בעולם כולו.

בעוד שהמלריה חוסלה כליל בישראל, המחלה הקטלנית ממשיכה להפיל חללים ברחבי העולם. כך למשל, המחלה, הנגרמת על ידי טפילים ומועברת בעקיצות יתושים הביאה למותם של 650,000 איש בשנת 2010, מרביתם ילדים באפריקה.

פרופ' דן שפירא מהפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, מומחה לשיטות מיגור מלריה אומר: "כיום עיקר המאבק הבינלאומי במלריה מתרכז בטיפול באנשים שכבר סובלים מהמחלה. אך כדי למגר את המלריה צריך לפעול בשלב הרבה יותר מוקדם ולהילחם לא רק במחלה עצמה אלא ביתושים שמעבירים אותה, כפי שעשו בהצלחה יתרה המתיישבים הציונים בראשית המאה הקודמת. אנו מקווים להחזיר לתודעה הבינלאומית את אותן שיטות ותיקות ומוצלחות ויסייע למדינות אפריקה להשתמש בהן".

בחודש דצמבר האחרון התקיים כנס בינלאומי באוניברסיטה העברית בירושלים שסיפק מבט מרענן על השאלה כיצד ניתן לעשות כיום שימוש באמצעים למניעת מלריה שנוסו בהצלחה בתקופת המנדט הבריטי בישראל. בין משתתפי הכנס היו חוקרים מישראל, אירופה ואוסטרליה וכן גורמים בכירים משירותי הבריאות באפריקה. המשתתפים בחנו גישות נוכחיות והציעו גישות נוספות המבוססות על ניסיון העבר בשיתוף ידע וטכנולוגיה מודרניים.  תכניות אלו נועדו לא רק לסייע למדינות אלו לשלוט על ממדי המלריה,  אלא להביא למיגורה המוחלט בהן.


אילוסטרציה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה