עובדות הצהרונים בירושלים יפוצו על עבודתן בקייטנות פסח



עובדות הצהרונים בירושלים הסכימו על ביטול השבתת קייטנות הפסח המתחילות היום (יום א'). בדיון בבית הדין לעבודה בירושלים בדרישת העירייה לצו מניעה כנגד השביתה, הסכימה העירייה על הקצבת סכום של 350,000 ₪ לפיצוי העובדות

השביתה שבוטלה: קייטנות פסח שיצאו היום (יום א') לדרך במערכת החינוך כמעט ולא התקיימו, 500 העובדות המועסקות ב-220 צהרונים ברחבי העיר הודיעו בחמישי האחרון כי הן ישביתו את עבודתן בשל החלטת העירייה לחייב את העובדות לעבוד בקייטנות בחופשת הפסח במשך שמונה שעות , בעבודה עם 2 עד 30 ילדים בצהרון עם גננת וסייעת. "גילן הממוצע של מרביתנו הוא למעלה מחמישים, העירייה מתעלמת מן המאמץ הפיזי והרגשי הנדרש מאיתנו , מה גם שבמסגרת הקייטנות, ישולבו קבוצות גיל שונות בעלות צרכים שונים- ילדים בגילאי 3-5 ישובצו ביחד. המסר הוא ברור- אנו נדרשות להיות בייביסיטר בלבד. התוכן חסר משמעות". אמרה שרה סלע, סייעת וממובילות הוועד.

בדיון בבית הדין לעבודה שנערך שעות, בסופו הסכימה העירייה על הקצבת סכום של 350,000 ₪ לפיצוי העובדות (תוספת של כ-15 שעות נוספות  לכל עובדת) ומציאת מחליפה לכל עובדת שלא תעמוד בעבודה הפיזית הכרוכה בהפעלת הקייטנות. כזכור ערב תחילת שנת הלימודים חויבו העובדות לחתום על חוזה מול העירייה וחברת המתנ"סים המחייב אותן לעבוד בשבוע הראשון לחופשת הפסח בהיקף עבודה כפול מעבודתן הרגילה, בטיפול ב- 28 ילדים בממוצע לגננת וסייעת.

בנוסף לפיצוי העובדות, התחייבה העירייה לחדש לאחר חופשת הפסח את המשא ומתן עם וועד העובדות לכינון הסכם קיבוצי כבר לקראת שנת הלימודים הבאה.

"אנו מברכים על הדיאלוג המחודש עם העירייה. גם לעירייה וגם לחברת המתנ"סים ברור כי מה שהיה לא יהיה- לא ניתן יהיה לכפות עוד על העובדות תנאי העסקה מרעים" אומרת יעל וולפזון המלווה את וועד הצהרונים מטעם כוח לעובדים." 

ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים מברך את כל הצדדים, עיריית ירושלים וארגון "כוח לעובדים" שחתמו בחסות בית הדין האזורי לעבודה על הסכם שהוביל לפתרון המשבר בקייטנות בשבוע הבא. "ההסכם יבטיח שקט ויציבות למערכת עד סוף השנה, יציבות שהיא קריטית בראש ובראשונה לילדים וגם להורים שיהנו מעתה מצהרונים סדירים גם בימי החופשה של משרד החינוך, כפי שהובטח להם בתחילת השנה. ארגון ההורים גאה להיות חלק בלתי נפרד מתהליך המשא-ומתן, בצומת ההחלטות המרכזי ולהשפיע מבפנים על הצדדים לחתור להסכם. כעת משנחתם ההסכם יוכלו כל הנוגעים בדבר לעסוק בנושא החשוב ביותר והוא פיתוח ושיפור התכנית החינוכית בצהרונים".

קייטנות הפסח בגני הילדים בירושלים בצהרוני ציל"ה, יפעלו כרגיל עד השעה 16:00 ויאפשרו להורים לעבוד בימים אלו כרגיל. מהעירייה נמסר כי "הרעיון בהפעלת הצהרונים בימים שלפני חג הפסח, נועד להקל על ההורים תושבי ירושלים ולסייע בטיפול איכותי בילדים ולאור איומי השביתה, העירייה פעלה כדי למנוע פגיעה משמעותית בהורים ובילדי העיר. המנהלים הקהילתיים והעומדים בראשם שמפעילים את הקייטנות עשו בימים האחרונים עבודה קשה להסדרת שיבוץ הסייעות והצוות לצהרונים שיפעלו בחופשת הפסח תוך התחשבות מרבית בסייעות ויש לקוות ולצפות כי אירוע כזה של השבתה מיותרת לא יחזור על עצמו".

 
 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה