אהוד אולמרט הורשע בקבלת בשוחד



פרשת הולילנד: השופט דוד רוזן הרשיע את ראש הממשלה לשעבר, ואת מי שכיהן במסגרת הפרשה כראש עיריית ירושלים בשנים 1993-2003. אולמרט הורשע היום בקבלת שוחד

הבוקר (יום ב') החליט השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי בתל אביב שלא לעכב את ההכרעה. רוזן הרשיע את מרבית הנאשמים בפרשה. ביניהם גם את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט בעבירה של קבלת שוחד במסגרת פרשת הולילנד. היזם של פרויקט הולילנד, הלל צ'רני, הורשע במתן שוחד ובהלבנת הון.

שלושה מהנאשמים האחרים: יעקב אפרתי, אמנון ספרן ושמעון גלאון זוכו מחמת הספק. 

שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אולמרט הורשעה בכל עבירות השוחד למעט אחת, השופט רוזן דחה את גרסתה שלפיה קיבלה מהעד דכנר מתנות ולא שוחד. גם ראש העיר ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי הורשע בקבלת שוחד בגין התרומות שקיבל לארגון שהקים "יד שרה". דני דנקנר, יו"ר דירקטוריון תעשיות מלח, הורשע בשוחד ובהלבנת הון. אביגדור קלנר, ממקימי חברת "הולילנד פארק", הורשע גם הוא במתן שוחד והלבנת הון וזיכה אותו מחלק מעבירות השוחד מחמת הספק. מאיר רבין, ששימש יד ימינו של עד המדינה שמואל דכנר, הורשע גם כן במתן שוחד. מהנדס העיר ירושלים לשעבר אורי שטרית הורשע גם כן בקבלת שוחד.

במרכז הפרשה עומד פרויקט מגורים שמשתרע על שטח של כ-121 דונם בדרום מערב ירושלים - פרויקט חריג בנוף הירושלמי. היזמים בפרשה מואשמים בכך שהעבירו שוחד לדמויות מרכזיות, בהם אולמרט (שהיה בזמנו ראש עיריית ירושלים) ואורי לופולינאסקי (יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בזמנו) - על מנת להביא לשינוי יעוד הקרקע ולהגדלת נפח הבנייה. 

כזכור, בינואר 2012 הוגש 
לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתבי אישום נגד מספר מהחשודים בפרשת "הולילנד", ביניהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, ראש עיריית ירושלים הקודם אורי לופוליאנסקי וכן שורה של אישים נוספים: אליעזר שמחיוף, אורי שטרית, אביגדור קלנר, אברהם פנר, אמנון ספרן, יעקב אפרתי ואיש העסקים הלל צ'רני - המוגדר כאחד האישים המרכזיים בפרשה.

על פי החשד, צ'רני (מבעלי הקרקע בפרויקט הולילנד), קידם ו"האיץ" את הליכי הבניה בפרויקט בעזרת מתן שוחד לשורה של אנשי ועובדי ציבור, ביניהם גם ראש הממשלה ועיריית ירושלים בעבר - אהוד אולמרט.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, שחשפה את הפרשה, הגדירו אותה כ"אחת מפרשיות השחיתות החמורות בתולדות מדינת ישראל", כאשר על פי החשד, מדובר בתשלומי שוחד בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, אשר הועברו לכיסם של שורה של בעלי תפקידים בעיר ובועדות התכנון ובניה המחוזיות, כדי שיקדמו את האינטרסים של בעלי הפרויקט.
 

סגנית ראש העיר, רחל עזריה הגיבה היום להכרעה : "פרשיית הולילנד היא דגל אדום לכל נבחר ציבור בירושלים. הפרשיה והשחיתות שסביבה מזכירים לנו את חשיבותו של המעקב הציבורי, התקשורתי והמשפטי אחר פעילותנו. כתושבת קטמונים, אני חשה את נוכחות הפרשה גם במובן הפיזי כשכל בוקר אני יוצאת מהבית לכיוון העירייה ורואה את אוסף המגדלים הראוותני והמגושם, הממחישים את הסיפור שמאחורי הפרויקט. זה הזמן שלנו כנבחרי ציבור להבטיח שלא תחזור עוד פרשה כזו לעולם, והזמן של הציבור לומר לנבחריו שדבר אחד בלבד חייב לעמוד למול עיניהם - טובת הציבור."

גם ראש העיר, ניר ברקת הגיב להכרעת הדין וכתב בדף הפייסבוק שלו "עצוב וכואב לשמוע על השררה ששלטה בעיריית ירושלים בעבר, אך טוב שיש שופטים בירושלים. עם כניסתי לתפקיד ראש העיר הכנסתי שקיפות מלאה למערכת העירונית וכיום הוועדות שפעלו בעבר במחשכים, סגורות מעיני הציבור, פתוחות כולן לציבור ולתקשורת. אני סבור כי אין תרופה טובה יותר מאור השמש, זאת לצד דוגמה אישית והתנהלות אתית ותקינה.  אני מבקש לחזק את ידם של עובדי עיריית ירושלים המסורים והישרים שממלאים את תפקידם נאמנה. אמשיך לפעול בכל כוחי לניקיון כפיים, יושר, הגינות, שקיפות, אחריות ושמירה על ערכי מינהל ושלטון תקינים".
 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה