כתב אישום: תושב ג'בל מוכבר מואשם בניסיון פיגוע באמצעות חיתוך צינורות גז



תושב ג'בל מוכבר, בן 49 מואשם שחתך צינורות גז בבנייני מגורים בירושלים על מנת שהבניינים יתפוצצו ויקרסו ובכך יגרום למותם של יהודים

פרקליטות מחוז ירושלים,  הגישה היום (יום א')  לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עזיז עויסאת, בן 49, תושב ג'בל מוכבר שבירושלים, בגין מס' עבירות של ניסיון רצח וסיוע לאויב במלחמה.

על פי כתב האישום, במהלך 2012 גמלה בליבו של הנאשם החלטה לסייע לאויבי ישראל במלחמתם בה. הנאשם החליט לעשות את כל המיוחס לו בכתב האישום כנקמה על פעילות ישראל במסגד "אלאקצא", פעולות מלחמתיות של צה"ל בעזה ופגיעה בדת האיסלאמית ובכך לסייע לארגוני הטרור הפלסטינים במלחמתם בישראל ולאויביה.

כתב האישום מפרט את עבירותיו של הנאשם כדלקמן: ב- 2.4.12 תקף הנאשם בגרזן אדם יהודי במטרה לרוצחו.

ב- 23.1.14 בעת שהנאשם הגיע לסניף ביטוח לאומי במזרח ירושלים על מנת להגיש בקשה לקבל קצבת הבטחת הכנסה, שמע את המאבטחים במקום מדברים על בלון הגז שהתפוצץ בבניין המגורים בשכונת גילה, מספר ימים קודם לכן, שבעקבותיו קרס חלק מהבניין ונהרגו זוג הורים עם בנם הפעוט. כשבועיים לאחר מכן, גמלה בלבו של הנאשם החלטה לבצע פיגוע חבלני רצחני בדרך של גרימת דליפת גז בבניין שגרים בו יהודים, על מנת שהגז יידלק ויגרום לפיצוץ הבניין וקריסתו ולמותם של דייריו היהודים.

במהלך פברואר 2014, הצטייד הנאשם במספריים המיועדים לחיתוך גבס וצעד מביתו לשכונת ארמון הנציב, נכנס למספר רחובות ובחן את הבניינים במקום ואת התאמתם לביצוע פיגוע. בהמשך, ב-9 מועדים שונים, חתך הנאשם צינורות גז של בניינים בירושלים במטרה לגרום לפיצוצם ולקריסתם ולהרג המוני של דייריהם.

תמונות באדיבות דוברות כבאות והצלה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה