התינוק מת בזמן שהאם יצאה אל השכנים להביא לו אוכל



אסון בירושלים: פעוט בן שנה נספה בדירה ברחוב צפניה שבעיר, התינוק התגלה כשהוא מחוסר הכרה, כוחות איחוד הצלה ומד"א ביצעו בו פעולות החייאה אך למרבה הצער נקבע מותו. מחקירה ראשונית עולה כי האם יצאה אל שכניה לזמן קצר להביא אוכל עבור הפעוט

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי  האם יצאה אל השכנים לזמן קצר להביא אוכל עבור הפעוט בן השנה.  בזמן הזה  החל לבעור התנור שהיה מוצב בחדרו וכתוצאה מכך, כאמור, נספה התינוק.

אתמול (יום ה') בסביבות השעה 18:20 בערב התקבלה קריאה בחדר המבצעים של תחנת ירושלים על שריפה בדירה ברחוב צפניה בירושלים, למקום שוגרו 5 צוותי כיבוי ומנוף, הצוותים שהגיעו למקום בפיקודו של מפקד המשמרת שלום זערור זיהו כי מדובר בשריפה בדירה בקומה השנייה בבניין בן 4 קומות.
לוחמי האש נכנסו לדירה  הבוערת ובסריקה בחדר השינה התגלה פעוט על הרצפה כשהוא מחוסר הכרה, הצוות חילץ את הפעוט מהדירה לידי כוחות איחוד הצלה ומד"א שביצעו  בפעוט פעולות החייאה אך למרבה הצער נקבע מותו של התינוק.
לאחר זמן קצר השתלטו הצוותים על השריפה וכיבו את מוקד האש.
באירוע לא היו נפגעים נוספים.
 
רס"ל מנש חי לוחם אש שחילץ את הפעוט: הגענו למקום השריפה בתוך דקות ספורות מרגע קבלת הקריאה, כשהגענו למקום הבחנו בדירה בוערת כליל, נכנסנו לדירה אשר הייתה כולה אפופה בלהבות  חום עצום ועשן סמיך וכבד מילאו את חלל הבית, זחלנו על הרצפה וסרקנו את הדירה לאחר זמן קצר מאוד מצאתי את הילד שוכב על הרצפה כשהוא במצב קשה מאוד, הרמתי אותו והוצאתי אותו החוצה לטיפול רפואי.
צוות חקירה מיוחד ממחוז ירושלים בראשותו של רע"ן חקירות במחוז משה אלעזרי שהגיע למקום קבע כי תנור חימום שהושאר סמוך לשמיכה  גרם להתלקחות המיטה ולפרוץ השריפה.
 
בעקבות המקרה המצער הזה ובעקבות מקרים נוספים בהם נשרפו בתים בעקבות שימוש לא נכון, שבים ומדגישים בכבאות והצלה, כי אין להשתמש בתנורי חימום בסמיכות לאמצעים העלולים להתלקח  וכן אין להשאיר תנורים דולקים ללא השגחה  ובקרבת ילדים ללא מבוגר.

תמונות: באידבות דוברות כבאות והצלה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה