הותר לפרסום: החבלה בצינורות הגז בגילה הייתה ניסיון פיגוע



גבר ערבי כבן 50 , תושב מזרח ירושלים נעצר ביום שישי האחרון , בחשד כי במהלך שלושת השבועות האחרונים חתך צינורות גז בבניינים בשכונת ארמון הנציב ובגילה, במטרה לגרום לפיצוץ ולפגוע ביהודים

היום (יום ד') הותר לפרסום כי הפיצוץ גז בשכונת ארמון הנציב לפני כשבוע הייתה ניסיון פיגוע. 

במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/מחוז ירושלים, נעצר לחקירה עזיז מוסא סאלם עויסאת, יליד 1965, בעל ת.ז ישראלית במעמד תושב, המתגורר בג'בל מכבר, בחשד למעורבות בניסיון פיגוע ע"י חבלה במערכות הגז של מספר מבני מגורים בירושלים ובביצוע פיגוע דקירה בעיר בשנת 2012.

המניע לדבריו הוא לאומני, לטענתו הוא עשה זאת במטרה לפגוע ביהודים על עליתם להר הבית וכן עקב פגיעה בחפים מפשע בעזה. בהמשך חקירתו עלה כי החשוד פגע לפני כשנתיים ביהודי חרדי ברח הנביאים בירושלים בגרזן. החשוד הודה בחשדות המיוחסים לו ושיחזר אותם.

 

עויסאת, הודה בחקירתו בשב"כ, כי לפני כחודשיים, שמע על אירוע קריסת מבנה בשכונת גילה בירושלים (20/1/14) כתוצאה מדליפת גז, בו מצאו את מותם 3 בני משפחה. כפועל יוצא קיבל עויסאת החלטה לבצע פיגוע במתווה דומה במטרה לגרום לקריסת המבנה ולהביא למותם של דייריו היהודים, ניסיונותיו לפגע באמצעות חבלה בצנרת הגז, כשלו, כך:
 
ב-23 בפברואר 2014 הגיע עויסאת לרח' אלכסנדר רובוביץ בשכונת ארמון הנציב בירושלים, וחיבל בצנרת הגז של אחד המבנים על מנת לגרום לשריפת המבנה, מתוך הבנה שבבניין מצויים באותה שעה דייריו.
בראשית מרץ 2014 חיבל עויסאת בצנרת הגז של מס' מבנים בשכונות ארמון הנציב וגילה, ובאחד המבנים אף הדליק נר אותו השאיר בסמוך לארון הגז, מתוך כוונה כי פעולה זו תגרום לפיצוץ המבנה ולקריסתו על יושביו.
 
בנוסף הודה עויסאת בחקירתו כי באפריל 2012, החליט לבצע פיגוע דקירה במטרה להביא למותו של יהודי, ולשם כך, רכש גרזן ויצא לאזור רחבת שער שכם, במטרה לארוב ליהודים החולפים במקום. לאחר זמן מה, הבחין עויסאת ביהודי חרדי שעבר ברחוב הנביאים, שלף את הגרזן והיכה את היהודי בראשו מספר פעמים. כתוצאה מכך נפצע היהודי באורח קל. חקירתו של עויסאת נמשכת.

מעצרו הוארך עד מחר (יום ה׳). המשטרה מתכוונת להעביר בימים הקרובים את תיק החקירה לפרקליטות בהמלצה להעמידו לדין.
תמונה ראשית באדיבות כבאות והצלה, תמונה בגוך הכתבה באדיבות תקשורת שב"כ.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה