ביום שלישי בחירות חוזרות בבית שמש



ביום שלישי הקרוב יתקיימו בחירות לראשות העיר ולמועצה בבית שמש, זאת לאחר שבית המשפט העליון קבע שיש חשדות לזיופים "תושבי העיר בית שמש נפלו קורבן למסכת מאורגנת של הפרת חוק"

על רקע החשדות לזיופים שהתקיימו בעיר בבחירות לראשות , קבע בית המשפט העליון כי יש לדחות את הערעור שהגישו משה אבוטבול, ראש העיר הנבחר, מאיר בלעיש, אחד המועמדים לבחירות בעיר, ותנועת "דור אחר חב"ד" בראשותו. וכי יש לקים בחירות חוזרות בעיר,הבחירות יערכו השבוע ביום שלישי. 

 העיר בית שמש נערכת לבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. המועמדים לבחירות מקדישים כל רגע פנוי לניהול הקמפיין, גיוס ושכנוע התושבים לצאת ולבחור.

כזכור, בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור היועץ המשפטי לממשלה על הבחירות בבית שמש, והורה על ביטול הבחירות שהתקיימו - הן ביחס לבחירות לראש הרשות המקומית והן ביחס לבחירות למועצת הרשות המקומית.

כשבועיים לאחר החלטת בית המשפט המחוזי, הגישו ערעור משה אבוטבול, ראש העיר הנבחר, מאיר בלעיש, אחד המועמדים לבחירות בעיר, ותנועת "דור אחר חב"ד" בראשותו. בערעור נטען כי כמות התעודות המזויפות, ואין בה כדי להשפיע על הבחירות שהתקיימו שכן מדובר בכמות קטנה.
 

הבחירות כזכור, התקיימו ביום 22.10.2013. לראשות העיר נבחר מר משה אבוטבול. המועמד השני אחריו היה מר אלי כהן. ההפרש ביניהם עמד על 956 קולות. במועצת העיר חולקו 19 המושבים בין 9 רשימות. לרשימת "כלל חסידי וקהילות ירושלים" (רשימת "כח") ניתן מנדט אחד. שינוי של 1,398 קולות היה משנה את חלוקת המושבים בבחירות למועצה.

כעת קבע העליון כי "התמונה המצטיירת מפסק הדין לגבי האופן שבו התנהלו הבחירות בעיר בית שמש היא מדאיגה ומטרידה. תושבי העיר בית שמש, ומערכת הבחירות שנועדה לבטא את רצונם הדמוקרטי, נפלו קורבן למסכת מאורגנת, שיטתית ורחבת היקף של הפרת חוק שתכליתה הטיית תוצאות הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה. בשים לב להיקפה הנרחב של התופעה, כפי שנלמד מהארגון והשיטתיות של המעורבים בה, מצא בית המשפט המחוזי כי ישנה אפשרות ממשית שקנוניה חמורה זו השפיעה על תוצאות הבחירות, ולכן הורה על ביטול הבחירות וקיום בחירות חוזרות תחתיהן". 

אלי כהן, ראש העיר שהגיש את הערעור, הגיב להחלטה "אני מברך את תושבי בית שמש ואת אזרחי מדינת ישראל, כי יש כאן דמוקרטיה המקדשת את נקיון הכפיים. בית המשפט העליון גיבה את פסיקת המחוזי, וקבע כי תקינות הדמוקרטיה ואמון הציבור חשובים מכל. אנו לא רוצים לדשדש בעבר, אלא פנינו לעתיד – להביא תקווה לבית שמש! לא ניגרר למלחמות דת, ולא ניגרר להשמצות. נגיע אל הבחירות עם תקווה חדשה לתושבים, וניתן לכולם את האפשרות לבחור שבית שמש תהיה פתוחה יותר ופורחת יותר. כעת, ניתן לרוב בבית שמש לקבוע את זהות ראש העיר הבא. המטרה שלי היא להביא את השירות הטוב ביותר עבור העיר, ופסיקת בג"צ היום היא הצעד הראשון למימוש מטרה זו".


ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול הגיב גם הוא להחלטה: "כואב שמגמת ה'בלי אבוטבולים וחודדות' חודרת גם להיכלי המשפט. תקוותי שהרשות השופטת לא תנסה להתערב בבחירות שוב ושוב עד לתוצאה 'הטובה' מבחינתה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה