מתנדבים בתנועה



כ- 3,000 "מתנדבים בתנועה" יחזרו לסייע למשטרה בחודשים הקרובים. הפרויקט, שסבל מבעיות תקציביות צפוי בחודשים הקרובים להשלים את מלאי הניידות החסרות לו. העיר ירושלים מובילה במספר המתנדבים עם 320 מתנדבים המסייעים לאגף התנועה

עמותת אור ירוק בשיתוף משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפעילות בשנים האחרונות את פרויקט הדגל "מתנדבים בתנועה", במסגרתו מוזמנים אזרחים להצטרף לשורות מתנדבי המשטרה ולשמש כשוטרים לכל דבר.

כיום, כ- 8,000 מתנדבי פרויקט "מתנדבים בתנועה" נלחמים בתאונות הדרכים בכל רחבי הארץ, במתחמים העירוניים והבינעירוניים, במטרה לתפוס עבריינים בכבישים ולמנוע את תאונות הדרכים.

העיר ירושלים מובילה עם מספר הרב של המתנדבים כאשר ישנם 320 מתנדבים אשר מסייעים לאגף התנועה. 

פעילות מתנדבי התנועה מכוונת לאכיפת המשטרה באגף התנועה, כאשר הדגש הוא על אכיפה כנגד עבירות המגודרות כעבירות איכות: ביצוע בדיקות אלכוהול, עקיפה על קו לבן, חציית  צומת במופע אור אדום, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור עצור ועוד.

הפרויקט סבל בשנה האחרונה מבעיה תקציבית שהביאה להורדת 45 ניידות ולכך שכיום ישנן רק 25 ניידות בשירות המתנדבים בתוך הערים. כתוצאה מהמצב שנוצר, אלפי מתנדבים לא יכלו להמשיך לפעול בתוך הערים והקהילות שבהם הם גרים וחיים והם נאלצים להישאר בבית במקום לבצע את ההתנדבות בפועל. יחד עם זאת, על פי אגף התנועה בחודשים הקרובים אמורות להיכנס לשימוש ניידות חדשות כך שבסופו של התהליך מספר הניידות ישוב להיות 100 וכ- 3,000 מתנדבים שכיום יושבים בביתם, יוכלו לשוב ולהתנדב בפרויקט ולסייע למשטרה במלחמה בתאונות הדרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "פרויקט 'מתנדבים בתנועה', הוא פרויקט בעל חשיבות עליונה. תוצאותיו המרשימות מלמדות על חשיבות מערך המתנדבים במסגרת האכיפה המשטרתית. אנו מברכים על כך שמשטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלות בנחישות כדי להציל את הפרויקט. עזרה ברוכה של אלפי מתנדבים, תסייע למשטרת ישראל להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה, בכבישי הערים".

מסגרת ההכשרה של המתנדבים, המתקיימת במרכז ההכשרה הארצי של משטרת התנועה, ברמלה, כוללת כ-50 שעות לימוד בשני שלבים.

בשלב הראשון, המתנדבים מוכשרים לפעול לצדם של השוטרים ובסוף השלב השני מוסמכים המתנדבים לשמש כשוטרים לכל דבר ובעלי הסמכויות הנדרשות.

בסיום ההכשרה, מצטרף כל מתנדב למערך מתנדבי התנועה שבתחנת המשטרה, בעירו.

הפרויקט שהחל כמיזם ניסיוני במחוז תל אביב, בשנת 2000, נחל הצלחה גדולה והתרחב לשאר חלקי הארץ, מקריית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום. בשיאו של הפרויקט היו 105 ניידות, אשר הוקצו למתנדבים וביצעו פעילות אכיפה בישובים רבים ברחבי הארץ.

מתנדבי התנועה פועלים בשיתוף לשוטרים המקומיים. המתנדבים פועלים בצוותים של שניים במשמרת ומבצעים פעילות אכיפה, ביום וגם בלילה.

משטרת ישראל רואה במתנדבים ככוח עזר משמעותי ואיכותי לביצוע המטלות, היעדים והאתגרים העומדים בפניה.

התמדתם ומסירותם של המתנדבים ראויה לציון ולשבח. רובם מתנדבים במשך שנים ותורמים לקהילה שבה הם חיים.

לאחרונה החלו במשטרת ישראל וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לפעול למען רכישתן של מספר ניידות חדשות, וזאת כדי לנסות ולעצור את הידרדרות הפרויקט. 

התמונות באדיבות אור ירוק  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה