אייל גור בראיון ראשון: לכל ההורים:"האוכל שלכם טרי ובאיכות מעולה"



סערת הצהרונים: אייל גור, מנהל חברת הקייטרינג המספקת את האוכל לצהרונים, מגיב: "בדיקות המעבדה מוכיחות חד משמעית כי מדובר בנבט שעועית. אנחנו מספקים כ-12 אלף מנות ביום. עשו לי לינץ"

הורים בגני ילדים בעיר התלוננו אתמול (יום ד') על איכות האוכל שהוגשה לילדיהם במסגרת הצהרונים בעיר. כמו כן, במשרד הבריאות התקבלו תלונות על המזון מחברת הקייטרינג של אייל גור.

ד"ר חן שטיין זמיר, רופאת המחוז במשרד הבריאות הודיעה היום (יום ה') כי בבדיקות הראשוניות שנעשו לאוכל דווח כי לא הייתה עדות לתולעים במזון שנדגם.

  
 
הבוקר (יום ה') בראיון ראשון לרדיו ירושלים, אייל גור, מנהל חברת הקייטרינג שמספקת את האוכל לצהרונים בעיר הגיב: "עשו לי לינץ, עשו לי סיכול ממוקד, אנשים זדוניים מתוך קנאה צרות עין. באמת יש פה שפיכת דם בכיכר העיר, אחר כך כולם יגידו 'טעינו', אבל יהיה קשה להחזיר זה לא ספר, קשה להחזיר ולדפדף אחורה. ועכשיו אני אומר לתושבי ירושלים ששומעים אותי, דורות אכלו מהאוכל שלנו, אכלו וגדלו והיו בריאים ולא אשפזנו לא מאות ולא אלפים ולא עשרות אלפים ולא שום דבר. אני אומצר ככה ואני מגיב לתמונות משרד הבריאות היה כאן אתמול ולקח בדיקות של התולעים לכאורה שהתגלו וכל מי שמבין ובישל במטבח יודע שיש נבט שעועית ונבט חומוס זה נראה כמו אבל זה לא. משרד הבריאות לקח תוצאות ובדק, פרויקט ההזנה גם לקח בדיקות והתוצאות מעבדה של ביולב מוכיחות חד משמעית מדובר בנבט שעועית ותו לא. המזון שלנו מיוצר טרי יום יום כדי לספק אוכל טרי, אין חברות שעובדות ככה, לגבי התפוחים סוג כזה ספציפי של תפוחים לטענת הקניין שלנו אומר שלא קיבלנו סוג כזה. אבל נניח שקיבלנו קרטון כזה, כל יום מספקים מפה 12 אלף תפוחים, נניח שקיבלנו קרטון אחד כזה, כל יום אנחנו מספקים 10 אחוז פירות עודפים וירקות עודפים מתוך מחשבה שכל עקרת בית יודעת שקשה מאוד לברור את הדברים, אבל בטח לא ברמה כזאת, זה נראה תפוח שעמד ימים רבים במקום מסוים. יש לנו אנשים מיוחדים שעוברים ובוררים תפוח תפוח בידיים, סופרים לזה חמש ולזה כך, אנחנו לא מכניסים דבר כזה. לגביי העוף פשוט ירדו לי דמעות, אנחנו מספקים דבר כזה? רואים עוף שכרסמו בו ולקחו ערמה של עצמות".
בנוגע לטענה שישנם הורים שכן התלוננו אך לא קיבלו מענה הגיב גור: "כל האוכל מבושל טרי יומיום, אנחנו מקבלים מפרויקט ההזנה רשימה של ספקים מורשים ורק מהם אנחנו רשאים לקנות, אין לנו מחסנים שאנחנו מחזיקים את האוכל חודשים".
עוד הוסיף אייל גור: "אני האחרון שיגיד שלא צריך מכניזם ולא צריכה להיות מערכת של הפרייה, אני לפי ההוראות מספק את האוכל בין 11:00 ל-13:00, יוצא רכב חלוקה ולכן יש פרק זמן בין הגן הראשון לאחרון. אנחנו 25 שנים בתחום הזה, אנחנו סיפקנו כ-50 מיליון מנות, אני לא יודע אם יש ספק בארץ שיש לו כל כך הרבה ניסיון בהסעדת ילדים ומוסדות חינוך".
 

לראיון המלא:


בעקבות מאבק ההורים היום (יום ה') ספק אחר יספק את האוכל לצהרונים בירושלים עד לסיום כל הבדיקות המלאות של משרד הבריאות.
אייל גור הגיב גם להשעייה ואמר "אנחנו פעילים אמנם לא עם פרויקט עם ההזנה שביקשו הפסקה, אני מאמין שנחזור לפעילות, חוסר האחראיות שהתנהגה התקשורת במקרה הזה זה לא בסדר. אני אומר באחראיות כל ההורים של ירושלים ששומעים עכשיו, כל האוכל שלכם טרי באיכות מעולה, המטבחים שלנו פתוחים ל-24 שעות לביקור הורים, אנחנו מספקים 12 אלף מנות ביום".  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה