בעקבות האסון של משפחת גרוס: רק בעלי רישיון מיוחד יוכלו לבצע הדברה



המשרד להגנת הסביבה העלה היום (יום א') לוועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת חוק המדבירים. הצעת החוק מסדירה את כל תחום המדבירים בישראל, הצעת החוק קובעת כי רק מי שקיבל רישיון הדברה מהמשרד להגנת הסביבה, יוכל לבצע עבודות הדברה

השר עמיר פרץ השר להגנת הסביבה אמר בראיון לרדיו ירושלים : "הצעת החוק קובעת כי רק מי שקיבל רישיון הדברה מהמשרד להגנת הסביבה, יוכל לבצע עבודות הדברה. זאת בניגוד למצב הקיים כיום, בו חלק גדול מהעבודות מבוצעות על ידי "עוזרי הדברה" שלא עברו כל הכשרה מתאימה. "רק מי שעבר בעצמו הכשרה מסודרת ועמד בבחינות, מתאים לעסוק בהדברה", השר פרץ אומר כי  רישיון המדביר יהיה אישי ובלתי ניתן להעברה. זאת בניגוד למצב הקיים כיום בו התחום רווי בהתנהלויות פסולות שבמסגרתן מדבירים "מוכרים" את הרישיון שלהם לאנשים שאינם כשירים ואינם מורשים.

בעוד שכיום ההכשרות מבוצעות על ידי מכללות פרטיות שלא ניתן לפקח על פעילותן, והמשרד להגנת הסביבה קובע רק את תוכן הבחינות אותן צריכים המדבירים לעבור, הצעת החוק קובעת, כי המשרד יפקח גם על ההכשרה עצמה אותה מקבלים המדבירים במכללות. יצוין כי כיום שיעור הנכשלים בבחינות המשרד עומד על יותר מ-60%. בנוסף, החוק החדש קובע כי המדביר יחוייב להציג את רשיונו למזמין העבודה. כתנאי לחידוש הרישיון כל חמש שנים, על המדביר יהיה להשתתף בהשתלמויות ולעמוד בחובות נוספות.

עוד קובע החוק כי תוקם ועדה בין-משרדית שתבדוק התנהלות פסולה של מדבירים והתחזויות. כמו כן, יוקם "רשם מדבירים" ומרשם המדבירים אשר יכלול את כל המדבירים המורשים בישראל יהיה גלוי לציבור ויכלול כל החלטה שניתנה בעניין מדביר כזה או אחר.

העונש המירבי בגין עבירה על החוק שעלולה לסכן את הציבור או את הסביבה מגיע לשנת מאסר ולקנס של 904 אלף ש"ח. בנוסף, המשרד להגנת הסביבה יוכל להטיל עיצומים כספיים וקנסות בגובה של 10,000 ש"ח לאדם פרטי ו-50,000 ש"ח לתאגיד.

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: "בעזרת החקיקה נסגור את כל הפרצות שהיו קיימות, כדי להבטיח את שלומם של האזרחים. המצב החוקי שבו מדביר יכול להיעזר באדם שאינו מוסמך בעת ביצוע העבודות יצר סיכונים מיותרים. החוק החדש בא לייצר שינוי מהותי הן במתן הרישיונות, הן בהשתלמויות, הן במעקב השוטף והן באכיפה".

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה