הדסה: ממשיכים לשבות



עובדי בית החולים הדסה הרופאים והאחיות ממשיכים לשבות, המשבר בהדסה נכנס ליומו ה-18 ונדמה כי אין פתרון באופק

מתכונת החירום בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים נמשכת, חולים שצריכים להגיע לבית חולים עושים את דרכם לשערי צדק ולמיוני טרם ונמנעים להגיע להדסה בשל השביתה במרכז הרפואי.

אתמול (יום ב') כזכור הפגינו העובדים בכיכר ספרא סמוך לבניין עיריית ירושלים. ראש העיר, ניר ברקת יצא לשוחח עם העובדים ולהביע תמיכה ; 
" ברוכים הבאים לכיכר העיר, אני כאן עם הנהלת העיר ועובדי העירייה כדי לחבק אתכם, את כלל עובדי הדסה המסורים ולומר לכם: הדסה לא תיפול, אסור שהדסה תקרוס, אסור שהדסה תפגע ולא ניתן שהדסה תיפגע. הדסה יחד עם היותה בית חולים היא משענת למחקר וביחד עם האוניברסיטה הינה העתיד מבטיח לדורות של חוקרים ואלפים בים של עובדים.הדסה וירושלים הם שמות נפרדים, מאז שאני זוכר עצמי אפילו כילד, הדסה היא מקור כוח וביטחון אישי. לשם הובילו אותי כשנפצעתי כקצין בלבנון ושם נולדו שלוש בנותיי. באירועים קשים שעברה ירושלים הדסה הייתה גב ועורף, בעת פיגועים, משברים, ומלחמות. הדסה תמיד שם כשהציבור צריך משענת. בכל מצב, ללא תנאי תמיד הדסה עומדת לימינה של ירושלים וזו הסיבה שירושלים עומדת לימינה. לצד הפיתוחים והשירותים כל מי שנמצא בבית החולים יכול לראות כיצד הדסה מאחדת את העיר- את כלל המגזרים החיים בעיר. המשבר שהדסה נכנסה אליו נובע ממרחב של סיבות אך יש להתמקד בפתרון: מאז החל המשבר אני פועל מאחורי הקלעים להביא את כל הגורמים המעורבים לשבת ולהידבר וליצור פתרון מוסכם על כולם. אנחנו אתכם עד שהמשבר ייפתר ונעשה ככל יכולתנו כדי שהדסה תעמוד על רגליה". 

אלפי העובדים שטרם קיבלו את מלוא שכרם ימשיכו בצעדי המחאה. בנוסף, ההסתדרות הודיעה  כי הצוות הרפואי בבתי החולים לא יעבוד בשירותים אמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים ואשפוזי יום. כמו כן, חדרי הניתוח ימשיכו לעבוד במתכונת חירום וינותחו מקרים דחופים בלבד. במחלקות טיפול נמרץ, פגים, חדרי לידה, דיאליזה ויחידות הפריון יעבוד צוות במתכונת מצומצמת. 

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה