הדסה: השביתה נמשכת



עובדי הדסה הפגינו הבוקר (יום ב') בכיכר ספרא. ראש העיר, ניר ברקת וסגן ראש העיר, יוסף דייטש ירדו להביע תמיכה בעובדים. בית החולים הדסה ממשיך לפעול במתכונת חירום: עובדי בית החולים מחכים כבר יותר משבועיים לקבלת מלוא שכרם, הלילה העבירה ההנהלה את מקדמות השכר לעובדים מה שאומר שהעובדים קיבלו בין 80% ל90% משכרם

העובדים בבית החולים החריפו אתמול את העיצומים כשנטשו את המחלקות למשך 3 שעות, זאת בטענה שעדין לא שולם להם שכר חודש ינואר.

כעת (11:15), עובדי הדסה מפגינים בכיכר ספרא. ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, יצא לשוחח, לתמוך ולהביע את הזדהותו עם עובדי הדסה המפגינים. ברקת אמר:" ברוכים הבאים לכיכר העיר, אני כאן עם הנהלת העיר ועובדי העירייה כדי לחבק אתכם, את כלל עובדי הדסה המסורים ולומר לכם: הדסה לא תיפול, אסור שהדסה תקרוס, אסור שהדסה תפגע ולא ניתן שהדסה תיפגע. הדסה יחד עם היותה בית חולים היא משענת למחקר וביחד עם האוניברסיטה הינה העתיד מבטיח לדורות של חוקרים ואלפים בים של עובדים.הדסה וירושלים הם שמות נפרדים, מאז שאני זוכר עצמי אפילו כילד, הדסה היא מקור כוח וביטחון אישי. לשם הובילו אותי כשנפצעתי כקצין בלבנון ושם נולדו שלוש בנותיי. באירועים קשים שעברה ירושלים הדסה הייתה גב ועורף, בעת פיגועים, משברים, ומלחמות. הדסה תמיד שם כשהציבור צריך משענת. בכל מצב, ללא תנאי תמיד הדסה עומדת לימינה של ירושלים וזו הסיבה שירושלים עומדת לימינה. 
לצד הפיתוחים והשירותים כל מי שנמצא בבית החולים יכול לראות כיצד הדסה מאחדת את העיר- את כלל המגזרים החיים בעיר. 
המשבר שהדסה נכנסה אליו נובע ממרחב של סיבות אך יש להתמקד בפתרון: מאז החל המשבר אני פועל מאחורי הקלעים להביא את כל הגורמים המעורבים לשבת ולהידבר וליצור פתרון מוסכם על כולם. אנחנו אתכם עד שהמשבר ייפתר ונעשה ככל יכולתנו כדי שהדסה תעמוד על רגליה. 
יוסף דייטש ממלא מקום ראש עיריית ירושלים, הצטרף לתמיכה של ראש העיר ועודד את עובדי בית החולים שהגיעו לכיכר בפרא. דייטש קורא לממשלה ולמשרד הבריאות להביא לפתרון המשבר.  

הלילה העבירה ההנהלה את טבלאות השכר העתידי של העובדים, שממנה עולה כי במהלך שלושת החודשים שבהם יוקפאו ההליכים בבית החולים יקבלו העובדים בין 80% ל-90% משכרם. ד"ר אביגדור קפלן, מנהל בית החולים, שלח מכתב לעובדים בו הוא הסביר ל כספי הסיוע שהתקבלו מהממשלה ומארגון נשות הדסה ופירט את שיעור ההפחתה במשכורת העובדים. הבוקר (יום ב') דיווחו העובדים כי קיבלו את מקדמות השכר, מה שאומר שניתנו המשכורות באופן מדרגי.

האחיות הודיעו כי במהלך היום תהיה שרשרת של הפגנות, ורופאים ציינו כי הם ממשיכים לשבות אך עם זאת נמשך המשא ומתן.

בינתיים הנפגעים העיקריים הם החולים שמעדיפים לא להגיע לבית החולים מראש, ואילו אלה שכן הגיעו חוששים לבריאותם בשל הטיפול החלקי, מרב שמאושפזת בבית החולים אמרה בראיון לרדיו ירושלים "אני בהריון בסיכון ולא ייתכן שיש צוות מצומצם במחלקות, אני חוששת שזה יפגע לי בעובר".

במיוני טרם ובבית החולים שערי צדק מדווחים על עלייה במספר הפונים למיון ובמספר המתאשפזים, שם מציינים כי נערכו בצוות מתוגבר במחלקות השונות לקליטת החולים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה