הדסה במשבר: העובדים נוטשים את המחלקות



עובדי בית החולים הדסה: האחיות ועובדי המשק בבתי החולים הדסה בירושלים נוטשים את המחלקות למשך 3 שעות. אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחיות "העובדים לא נכשלו, זהו ההנהלה שנכשלה והכי קל זה לקחת מהעובדים"

מחריפים את המאבק: עובדי הדסה הודיעו כי אם לא יקבלו את המחצית השניה של משכור ינואר, ינטשו את המחלקות. בכל מחלקה נשארו שתיי אחיות והאחיות הנוספות ישתתפו באסיפות הסברה. כך שלמשך שלוש שעות עזבו האחיות ומנהל ומשק, את המחלקות במטרה שישלמו לעובדים את מלוא שכרם.

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות אמרה הבוקר (יום א') "אנשים שעובדים במסירות כזו ומנצלים את המסירות והנתינה שלהם עד כדי שהם מגיעים למצב כזה, זה לא בסדר. כבר בשנת 2013 נכנסו עם היד לכיס לעובדים ולקחו באופן חד צדדי אלפי שקלים. גם בשנים 2010, 2011 כשהעובדים נתנו מכספם עדיין לא החזירו את זה, ועכשיו עוד פעם הקפאה. העובדים לא נכשלו זה ההנהלה שנכשלה והכי קל זה לקחת מהעובדים. מכניסים את היד לכיס ולוקחים כסף מהעובדים. גם אחרי שישלמו את מלוא המשכורות, אנחנו הולכים למתן ומתן, לכן אנחנו עומדים על זה שקודם כל כל עובד במשק יקבל את השכר שלו". 

שרת הבריאות, יעל גרמן, הודיעה ביום שישי כי היא ממנה צוות בדיקה לבחינת רקע וסיבות למשבר "המרכז הרפואי הדסה" ולגיבוש מנגנונים למניעת משברים עתידיים. ישתתפו בו נציגי משרדי הבריאות והאוצר בראש צוות הבדיקה יעמוד, אבי גבאי, לשעבר איש אגף התקציבים באוצר, ובהמשך מנכ"ל בזק ובזק בינ"ל. בצוות ישתתפו עוד נציגי משרדי הבריאות והאוצר.

לדברי השרה גרמן: "המשבר החמור אליו נקלעה הדסה מחייב בחינה יסודית של רקע וסיבות. כשרת הבריאות אני ממונה הן על ביצוע 'פקודת בריאות העם', (מכוחה מוקנים למשרד הסמכויות הקשורות לרישוי בתי החולים והסדרתם של היבטים שונים הנוגעים לתפקודם ותפעולם), והן על ביצוע 'חוק ביטוח בריאות ממלכתי' (ששירותי הרפואה השלישונית, שמספקים בתי החולים, ובפרט אלה הציבוריים, הם נדבך מרכזי בסל הבריאות, שהוא מבטיח לתושבי ישראל). חיוני לזהות את הבעיות והקשיים שעומדים בבסיס התהליכים, שהובילו למשבר אליו נקלע בית החולים. החשיבות רבה כדי לעצב בהמשך כיווני חשיבה למניעת הישנות משברים, בהדסה ובבתי חולים אחרים, ואף לבטאם בדרכי הסדרה ופיקוח, ובכלל זה הסדרת המבנה הניהולי ומנגנוני הבקרה הפנימיים של בתי החולים, חלוקת הסמכויות בין האורגנים השונים שלהם, וכן גיבוש סמכויות ומנגנוני האסדרה, הבקרה והפיקוח  החיצוניים, המופעלים על ידי הממשלה כרגולטר".

צוות הבדיקה יתכנס בימים הקרובים וכחלק מעבודתו יציע מנגנונים למניעת הישנות משברים בהדסה ובבתי חולים אחרים, בשים לב לאפיונים המייחדים את בתי החולים הציבוריים, דוגמת הדסה, שעיקר פעילותם ממומנת ממקורות ציבוריים, אך אינם נשלטים על ידי  הממשלה.
שרת הבריאות מבהירה כי עבודת צוות הבדיקה תיעשה במקביל לפעילות ההבראה וההליכים המשפטיים, המתמקדים בפתרון המשבר הנוכחי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה