השביתה בבית החולים הדסה נמשכת



המשבר בהדסה רחוק מפתרון: השביתה בבית החולים נמשכת, כמעט ואינם מתקיימים ניתוחים בבית החולים, וכך גם מרפאות החוץ, כל חולה שיגיע ופנייתו דחופה יתקבל. פרופסור בני דרנגר, "כואב הלב לעבור היום במסדרונות הדסה"

גם היום (יום ה') השביתה בבית החולים הדסה נמשכת. במרכז הרפואי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום זאת במסגרת מחאתם נגד תכנית ההבראה של הנהלת בית החולים, המצוי בגירעון תקציבי.

הנהלת המרכז הרפואי הדסה מודיעה לציבור, כי עקב שביתת הצוותים הרפואיים ועובדי מנהל ומשק ועבודתם במתכונת חירום, בבתי החולים של הדסה יתקיימו רק השירותים הבאים באופן פעיל ומלא, לאור נחיצות ההמשכיות בהם: אשפוז יום אונקולוגי, אשפוז יום המטולוגי, מח עצם, רדיותרפיה ואשפוז יום המטואונקולוגיה ילדים, וכן טיפולי דיאליזות וחדר המיון. טיפולי IVF – במתכונת מצומצמת. כל חולה שיגיע ופנייתו דחופה יתקבל. חדרי הלידה וחדר מיון לידה פועלים ופתוחים כסדרם במתכונת שבת, כל יולדת שתגיע תתקבל באופן מיידי".

פרופסור בני דרנגר, מנהל יחידת הרדמה אורטופדית במרכז הרפואי הדסה אמר "כואב הלב לעבור היום המסדרונות הדסה, המסדרונות שוממים ואנחנו מנועים מעבודה. ההנהלה לא מצליחה להגיע להסדר שימשיך את העבודה כרגיל בתקופה של הקפאה".

אמש התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפעם הראשונה למשבר בבית החולים הירושלמי. "הדסה חולה, וכמו שהבריאה חולים רבים נסייע להבראתה". 

בינתיים בבשערי צדק מתגברים צוותים: בימים האחרונים הגיע לכ-350 ליממה מספר הפונים לחדר מיון מבוגרים של המרכז הרפואי שערי צדק ולמעלה מ-100 למיון ילדים.  מיון שערי צדק הוא הגדול ביותר בעיר ובימים כתיקונם קולט בממוצע כ-260 פונים ליממה. 

צוותים מתוגברים –רפואי וסיעודי - מתמודדים עם הפניות לתת טיפול איכותי והולם.  בית החולים נערך גם מן הבחינה הלוגיסטית - הוספת מיטות אשפוז, ציוד רפואי וציוד מתכלה, מזון, כביסה, נקיון וכל הנדרש במכלול השירותים התומכים.

הגידול במספר הפניות לחדרי המיון משפיע על מספר האשפוזים שעלה בכ-20%, מספר הנתוחים, והפניות למכונים ולמרפאות שאף הן עלו בכ-20%. הצוותים תוגברו בהתאם והנהלת בית החולים נערכה גם בהוספת מיטות אשפוז.

מנהל בית החולים, פרופ' יונתן הלוי, הודה היום לכל עובדי בית החולים על התגייסותם לטפל בכל דורש וציין כי בית החולים שבימים כתיקונם נושא במחצית הנטל של טפול בתושבי ירושלים רבתי, יתגייס להגשת סיוע לכל הפונים, ככל שידרש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה