נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ קיבל תואר דוקטור לשם כבוד



האוניברסיטה העברית העניקה דוקטור לשם כבוד לנשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ, התואר הוענק לשולץ בהוקרה על מאמציו להעמקת קשרי האיחוד האירופי עם ישראל והאוניברסיטאות הישראליות ובשל מאבקו למען זכויות אדם ונגד אנטישמיות

תואר דוקטור לשם כבוד הוענק לנשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ, במהלך ביקורו בישראל. התואר הוענק לשולץ בהוקרה על מאמציו להעמקת קשרי האיחוד האירופי עם ישראל והאוניברסיטאות הישראליות ובשל מאבקו למען זכויות אדם ונגד אנטישמיות. לאחר הטקס נשא שולץ נאום בנושא "ישראל-האיחוד האירופי: כיצד נוכל להתגבר יחדיו על אתגרים עתידיים".
נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן-ששון: "האוניברסיטה גאה להעניק את תואר הכבוד הגבוה ביותר לנשיא האיחוד האירופי מרטין שולץ ומודה לו על מאמציו לקדם את היחסים בין ישראל לאירופה, לקדם את המדע ולקדם את שיתופי הפעולה המדעיים עם ישראל. הקשר בין האוניברסיטה לאיחוד האירופי הוא בין הקשרים הבינלאומיים החשובים ביותר שמקיימת האוניברסיטה, ושיתוף פעולה זה מאפשר לנו להוביל את ההתקדמות המדעית והטכנולוגית בעולם.

שולץ, עם דמעות בעיניו, אמר: "אני מתרגש מאוד לקבל תואר דוקטור של כבוד ממוסד כה יוקרתי וחשוב כמו האוניברסיטה העברית, המוסד המוביל בישראל ומוסד בעל מוניטין רב בעולם כולו ואני רוצה להודות על הכבוד יוצא הדופן הזה.

שולץ התייחס לחרם הכלכלי על ישראל מצד גורמים באירופה, ואמר "מה זה חרם? אנחנו לא מדברים על סנקציה כלכלית, האיחוד האירופי כאיחוד לא הפעיל ולא יפעיל שום חרם כלכלי על ישראל. מדובר בשוק חופשי, ולכן פרטים או מדינות ספציפיות שכלל לא חברות באיחוד האירופי (דוגמת נורווגיה) יכולים לבחור להחרים מוצרים מישראל."

בנוגע למשא ומתן המתנהל בין ישראל והפלסטינים, אמר שולץ: "הרבה אנשים אומרים לי שהפתרון היחיד הוא שתי מדינות לשני עמים ויש אנשים שגורסים שאין להעלות על הדעת את הפתרון הזה. אני תומך בדרך הטובה ביותר והיא המשא ומתן. האיחוד האירופי לא יתערב במשא ומתן ויש לאפשר לקרי, שר החוץ האמריקאי, לעשות את העבודה שלו ולא להפריע לו. המטרה היא להפגיש את שני הצדדים ולאפשר להם להגיע לנקודות מוסכמות. זה בדיוק מה שאמרתי השבוע למחמוד עבאס בפגישתנו".

בהרצאתו התייחס לסוגיית הפוליטיקה העתידית: "אני מאמין שהמאה ה-21 הפסיקה להיות המאה של הלאומים, והפכה להיות המאה הגלובלית, של שיתופי פעולה גלובליים. האתגרים העומדים בפנינו הפכו להיות אתגרים גלובליים, והם יחייבו אותנו לעשות שיתופי פעולה חוצי גבולות ומדינות. אחת הדרכים לעשות זאת היא פשוט באמצעות הגדלה של שיתופי הפעולה המדעיים בין מדינות העולם, והדוגמה לכך היא האוניברסיטה העברית והאיחוד האירופי."

שולץ, יליד 1955, גדל בגרמניה בעיר Hehlrath הנמצאת בסמוך לגבול הגרמני עם הולנד ובלגיה. בגיל 19 הצטרף למפלגה הסוציאל-דמוקרטית של גרמניה ובגיל 31 נבחר בתור ראש העיר של וורסלן, תפקיד אותו מילא יותר מעשור. שולץ חבר באיחוד האירופי מאז 1994 ושירת במגוון ועדות של האיחוד, ובהן בוועדה לזכויות אדם. הוא נבחר בתור נשיא הפרלמנט האירופי בינואר 2012.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה