הדסה: מבקשים הקפאת הליכים לצורך הבראה



הנהלת המרכז הרפואי הדסה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להקפאת הליכים לצורך הבראה, זאת כדי לקבל את הגנת בית המשפט ליישום תכנית ההבראה אשר תחזיר את המרכז הרפואי הדסה בירושלים אל דרך המלך

השבוע כזכור, החליטו רופאי הדסה עין כרם להשבית את בית החולים ולעבור למתכונת שבת. הסיבה לכך היא שהאוצר החליט להגיש בקשה להקפאת הליכים וכתוצאה מכך הדסה תתנהל תחת נאמן שיבחר בית משפט. לטענת הרופאים המהלך יגרום להקפאת שכר העובדים ובנוסף תהיה הפחתה משמעותית במשכורות העובדים ופגיעה חמורה בהתנהלות ובתדמית בית החולים.

ביום שישי האחרון הגיש, המרכז הרפואי הדסה, לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להקפאת ההליכים לצורכי הבראה, בבקשה מצורפת עקרונות תכנית ההבראה אשר גובשה בין האוצר להנהלת הדסה, הכוללת הסכם מימון לתקופת ההקפאה אשר שותפים לו שלושה גורמים ממשלת ישראל – משרד האוצר והבריאות, ארגון נשות הדסה והמרכז הרפואי.

בית המשפט התבקש להורות על מינויו של עורך הדין ד"ר ליפא מאיר לנאמן, בעל התפקיד בחברה מטעם בית המשפט בתקופת הקפאת ההליכים, ולהעניק לו את כל הסמכויות הדרושות, יחד עם הדירקטוריון והמנכ"ל ד"ר אביגדור קפלן, לצורך גיבושם והשלמתם של תכנית הבראה והסדר נושים.

הגשת הבקשה נעשתה באמצעות עו"ד אמיר בר טוב ממשרד ליפא מאיר, לאור המצב הכלכלי הקשה אליו הגיע המוסד והמצוקה שנוצרה שהתבטאה בין השאר בחוסר יכולת לשלם את משכרות חודש ינואר 2014 לרופאי, אחיות ועובדי המוסד, חוסר אפשרות להמשיך ולממן את ההתנהלות השוטפת  של בתי החולים ועוד.

בקשה להקפאת הליכים נעשית על מנת לקדם את תכנית ההבראה, של הדסה, בליווי בית המשפט. מטרת ההקפאה לאפשר איזון מהיר של בית החולים ומתוך אחריות למטופלים במרכז הרפואי,  אשר מציל בכל יום חייהם של רבים ומתוך אחריות לעובדי המוסד שהנו המעסיק הגדול ביותר בירושלים  וסביבתה.

הנהלת הדסה רואה ברופאים, באחיות  ובעובדים שותפים מלאים להצלחת תהליך ההבראה ותמשיך לנהל איתם הדברות מלאה במטרה להגיע להסכמות עם ועדי העובדים. ההנהלה תעשה כל אשר לאל ידה כדי לשמור על ייחודו של המרכז הרפואי, בו פועלים מרכזי מצוינות קליניים רבים ברמה לאומית ובינלאומית, ובו קיים שילוב ייחודי של מחקר רפואי, הוראה ושרות מיטבי לחולים.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה