העיצומים בהדסה נמשכים



שביתה בהדסה היום השלישי: הרופאים בבית החולים בהדסה עדיין שובתים ובית החולים פועל במתכונת שבת, האם בית החולים צועד לקראת תכנית הבראה כואבת?

על פי תכנית ההבראה ידרש בית החולים הדסה לפטר לא מעט עובדים, כזכור, 200 עובדים כבר פוטרו בשנת 2013, משרד הבריאות ככל הנראה יזרים לבית החולים 600 מיליון שקלים תמורת תכנית הבראה (פיטורים).
 
בראיון לרדיו ירושלים אמר היום (יום ה') ד"ר שמוליק חן, קרדיולוג וחבר ועד הרופאים הצעירים בהדסה עין כרם "הצטערתי לשמוע שבעצם מסיטים את הדיון מהבעיה המרכזית, לא הבעיה שבגינה בית החולים נקלע לגרעון שהוא נמצא בו כעת. הבעיה המרכזית שבגינה בית החולים נמצא בגרעון כל כך גדול, בתי החולים לא מקבלים כסף עבור פרוצדורות שזה כולל ניתוחים וצנתורים אלא עד גבול מסוים ולכם פעילות בתי החולים מציירת גרעון. בבתי חולים ממשלתיים הגרעון הזה מכוסה על ידי המדינה. בבתי חולים פרטיים הגרעון הזה מכוסה על ידי הקופות. בהדסה שהוא בית חולים פרטי כידוע, אין מי שיכסה את הגרעון הזה". 
 

להדסה יש גרעון מצטבר של קופות לא מתכסות, ד"ר חן הוסיף כי "החוזים שנחתמו בזמנו עם קופות החולים הם חוזים גרועים שמחמירים את המצב התקציבי, לא ניתן לפתוח את החוזים האלה כרגע ולשפר את המצב".
 
בהתייחסו לתכנית ההבראה הוא אמר "אנחנו מברכים על תכנית ההבראה, אך גם בזה יש לנו גבולות, תכנית ההבראה נוגעת גם לשכר רופא, וצריך להבין ששכר רופא בהדסה בגלל כל מיני הסכמים ישנים נמוך משכר רופא במרכז ועל זה רוצים להוסיף קיצוץ נוסף בשכר מעבר לפגיעה ברופאים צריך להבין שהדבר גורם לקושי ומצוקה בגיוס עובדים להדסה, גם ככה צריך להבין שישנו קושי להתמחות בבית החולים הדסה, הרבה סטודנטים שמסיימים כאן את הלימודים, עוברים לעבוד במרכז. לצערנו סטודנטים מעדיפים בתי חולים אחרים, ואם יהיה קיצוץ בשכר המצב יהיה קשה הרבה יותר". 
 
נכון להיום (יום ה') בית החולים נכנס ליומו השלישי של השביתה ונמצא במתכונת שבת.

תמונה: flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה