4 תושבי ג'בל מוכבר תכננו לבצע פיגוע באולם השמחות 'נוף' שבבית וגן



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אנס עויסאת, באסל עבידאת, אחמד סרור ועמרו עבדו, תושבי ג'בל מוכבר שבירושלים, בני 19-21, בגין קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. הנאשמים תכננו לבצע פיגוע ירי באולם השמחות "נוף" שבשכונת בית וגן בירושלים.

על פי כתב האישום, בתחילת דצמבר 2013 החליטו עויסאת ועבידאת לבצע פיגוע טרור חבלני נגד אזרחים ישראלים בירושלים, על רקע לאומני ובמטרה לסייע לטרור המנוהל כנגד מדינת ישראל על ידי ארגוני מחבלים פלסטינים. השניים החליטו לבצע את הפיגוע באולם שמחות בירושלים, בכדי לרצוח מספר גדול ככל הניתן של יהודים. עויסאת הציע לבצע את הפיגוע באולם השמחות "נוף" אשר בשכונת בית וגן בירושלים, שם עבד תקופה קצרה בעבר. הוא הציע לבצע את הפיגוע באולם זה מאחר שידע כי בכל אירוע באולם השמחות משתתפים בין 800 ל-1500 מוזמנים.

עויסאת ועבידאת תכננו לבצע פיגוע ירי ולהגיע אל האולם בלבוש "חרדי", כאשר הם נכנסים מהכניסה הראשית, יחד עם המוזמנים. לצורך קידום תוכניתם, הם החלו להתעניין ברכישת כלי נשק לצורך ביצוע הפיגוע. בנוסף, הם החליטו כי כלי נשק מסוג תתי-מקלע "מיני עוזי" מתאימים לביצוע הפיגוע בשל גודלם הקטן מחד, שיקל על הסתרתם, ובשל אפקטיביות הירי מאידך והיכולת של כלי נשק זה להרוג מספר גדול של אנשים. לצורך רכישת כלי הנשק, פנו לסוחר נשק בתחומי הרשות הפלשתינית וביררו עימו אם יוכל להשיג עבורם שני כלי נשק מסוג זה. הסוחר מסר להם כי המחיר עבור שני תתי-מקלע "מיני עוזי" הינו 50,000 ש"ח. כן, ציין הסוחר כי ברגע שימסרו לו את הסכום האמור, הוא ישתדל להשיג עבורם את כלי הנשק בתוך שבוע ימים. לאחר מכן, נפגשו עויסאת ועבידאת עם הסוחר פעמיים ומסרו לו כי עדיין לא גייסו את סכום הכסף.

באמצע חודש דצמבר 2013 גייסו השניים את אחמד סרור לביצוע פיגוע הירי עימם. סרור אף מסר לשניים כי ברשותו 15,000 ש"ח, אותם הוא מוכן להשקיע ברכישת הנשק לצורך ביצוע הפיגוע. בסמוך לאחר גיוסו של סרור, נסעו השלושה לאולם, החנו את הרכב בסמוך לו וניגשו ברגל לבחון את האולם מקרוב. השלושה בחנו את הכניסה הראשית לאולם השמחות ואת כניסת העובדים. האפשרות המועדפת עליה סיכמו השלושה הייתה כי ייכנסו לאולם דרך הכניסה הראשית של הגברים ושם יבצעו את פיגוע הירי. לאחר מס' ימים, בשל סכסוך שנתגלע בין סרור לבין השניים האחרים, הודיע סרור שהוא לא מעוניין לבצע עימם את הפיגוע.

בתחילת ינואר 2014, גייסו השניים את עמרו עבדו לביצוע פיגוע הירי איתם. במספר פגישות שהתקיימו בין עויסאת, עבידאת ועבדו, החליטו השלושה כי עדיף ששלושתם יבצעו את פיגוע הירי, כך שאפשר יהיה לירות ולפגוע במספר גדול יותר של אנשים.

בנוסף, בתחילת 2013 פנה סרור לעויסאת ושניים נוספים וניסה לשכנעם לבצע עימו פיגוע ירי חבלני לעבר מטרות יהודיות, אך עויסאת והאחרים סירבו להצעה.

היום (יום ד') פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ג'ני אבני, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ה-4.

אילוסטרציה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה