שנת מאסר לשוטר שהורשע בלקיחת שוחד



בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שנת מאסר על שוטר מג"ב ששימש כמפקד מחסום "עוטף עטרות" הסמוך לירושלים והורשע בלקיחת שוחד, בניסיון למתן שוחד, זיוף ובקשרית קשר לביצוע פשע

עפ"י כתב האישום, בו הודה הנאשם, בחודש אפריל 2010 הגיע למחסום מוחמד ג'בר בעת בה היה הנאשם בתפקיד. הנאשם, אשר הכיר את ג'בר, ביקש ממנו, עזרה בהשגת טופס תאוריה למבחני נהיגה שעליו חותמת "עבר", וזאת למרות שהוא לא עבר באופן רשמי את המבחן. הנאשם אף הביע נכונות לשלם עבור קבלת הטופס המזוייף. במקביל, במהלך השיחה, סיפר מוחמד לנאשם כי הוא עוסק בהעברת סחורות שלא כדין.

משנודע הדבר למחלקה לחקירות שוטרים, וכחלק מפעולת חקירה, חוקר של מח"ש התקשר לנאשם, והזדהה כעובד משרד הרישוי. במהלך השיחה סיכמו השניים כי הנאשם ישלם 1000 ₪ תמורת טופס המעיד כי עבר את מבחן התאוריה. כשנפגשו השניים, העביר הנאשם לחוקר את הכסף תמורת הטופס וקבעו כי הנאשם ישלם 500 ₪ נוספים תמורת רישיון נהיגה מזוייף.

השופטת רבקה פרדימן-פלדמן קבעה בהחלטה: "מדובר בשוטר, מפקד, שעשה שימוש לרעה בתפקידו, קשר קשר עם עבריין לביצוע עבידות, ובמעשיו הביא לפגיעה באמון הציבור במשטרה ובשוטרים. בניסיון לשחד עובד משרד הרישוי יש כדי לפגוע בתדמיתם של עובדי הציבור. כך גם מעשי הזיוף, שיש בהם כדי לפגוע בתקינות המעשה המנהלי, לערער את האמון במסמכים הנחזים להיות מסמכים רשמיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה