תושבים משמרים היסטוריה



המועצה האזורית מטה יהודה יוצאת בימים אלה בקול קורא לתושבים להתגייס לטובת פרויקט שימור ההיסטוריה ותחילת דרכה של המועצה במסגרת חגיגות ה-50 למטה יהודה

השנה יעמדו כל אירועי התרבות והקהילה במטה יהודה בסימן חגיגות היובל ולצד פרויקט השימור בימים אלה מגובשים רעיונות אשר במועצה מעוניינים להוציא אל הפועל ובהם: אירוע שיא לכל תושבי המועצה, הפקת בול והשקתו בשיתוף רשות הדואר, הפקת סרטון, טיולים וסיורים ייחודיים, חילופי משלחות עם ערים תאומות בסימן 50 שנה ועוד.

ראש המועצה משה דדון פנה בעמוד הפייסבוק שלו אל התושבים בקריאה להגיע למועצה ולמסור חומרים ובהם כתבי יד, תמונות וסרטונים מימי העלייה וההתיישבות במטה יהודה. תחת הציטוט של מנהיג הפרטיזנים אבא קובנר "לזכור את העבר, לחיות את ההווה, להאמין בעתיד" כתב דדון "השנה אנו חוגגים יובל שנים למועצה האזורית מטה יהודה. על מנת לשמר עבור ילדינו את מסכת ההיסטוריה וסיפור הקמתה של המועצה, אנו פונים אליכם בבקשה לסייע בידינו לקדם פרויקט ייחודי אשר יתעד את ראשית הדרך".

בהמשך דבריו הוסיף דדון כי "הפרויקט ישמר את סיפורי העליה, החלוציות וההגשמה המרגשים מימיה הראשונים של המועצה ועד היום. על מנת ליטול חלק בפרויקט נשמח אם תעבירו אלינו חומרים, תמונות, סרטונים, כתבי יד וכל חומר אחר אשר יש בו כדי לספר את הסיפור האישי והכללי של משפחת מטה יהודה".

בין האירועים שעומדים בסימן היובל: צעדת הל"ה, טיולי נטיעות, כנס תיירנים מועצתי, אירוע שמן וזית, חידון התנ"ך האזורי, צעדת אביב בהר, טיול לחרמון, חלוקת מלגות, חמישים פלוס, פסטיבל האוכל, מחנה פסח, דואתלון כפר אוריה, עצרת זכרון ליום השואה, טקס ליגת קט רגל, זר לנופל, שבוע הנוער במועצה, מסע האופניים לזכרו של שרון אדרי, טקס אלכסנדרוני, בתים פתוחים (אמנים), טיול שבועות נוער, נופש נשים, מירוץ ממעמקים, מופעי סיום של 'יד חריף', שבוע איכות הסביבה, פסטיבל התנ"ך, פתיחת הקייטנות, מירוץ הלילה עדולם, מחנה הקיץ, פסטיבל הבירה, מסיבת מתגייסים, אירוע פיסול באבן, פתיחת שנת הלימודים, אירועי ההקפות האזוריות בשמחת תורה, מסע לעתיד מתוק, פסטיבל היין, מירוץ היקבים, מרוץ תנ"ך תש"ח, חג המעלות, צלילים בהר, כנס אופניים ארצי ועוד.

במועצה בנו תכנית אירועים עשירה שתואמת את המגוון האנושי האדיר ביישוביה, יהודים וערבים, בני קיבוצים ומושבים, מבוגרים וצעירים, ותיקים וחדשים. בלשכת ראש המועצה שבו השבוע וקראו לכלל התושבים להשתתף באירועים. שם מבטיחים כי "תכנית האירועים העשירה לא תשאיר אף תושב בבית".

 
תמונה: באדיבות יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה