שובתים עד להודעה חדשה



רופאי הדסה ממשיכים בשביתה, בית החולים עבר למתכונת חירום זאת על רקע הגירעון הכבד של מיליארד ושלוש מאות מיליון שקלים בו הדסה מצויה. מהאוצר נמסר כי הם נמצאים במשא ומתן ומקווים להגיע לפתרון המשבר

גם היום ממשיכים הרופאים בבית החולים הדסה לשבות, הרופאים שעברו אתמול למתכונת שבת הודיעו שימשיכו בשביתה "עד להודעה חדשה".
זה כבר כמה חודשים במסגרתם נמצאים הרופאים והאחיות במצב של חוסר וודאות. האוצר החליט להגיש בקשה להקפאת הליכים וכתוצאה מכך הדסה תתנהל תחת נאמן שיבחר בית משפט.

פרופ' דרור מבורך, מנהל פנימית ב' ויו"ר ועד המנהלים בבית החולים אומר לנו "המהלך הזה בו הדסה תתנהל תחת נאמן יוביל להקפאת המשכורות לעובדים בבית החולים. בנוסף, תהיה הפחתה משמעותית במשכורות העובדים ופגיעה חמורה בהתנהלות ובתדמית בית החולים, אני חושב שהמהלך הזה יוביל לחורבנה של הדסה".

אמנון ברוכיאן יו"ר ועד העובדים בבית חולים הדסה עין כרם הוסיף "ההנהלה נכשלה ואנחנו מוכנים לתמוך בתכנית הבראה, אבל כבר שבע שנים שההנהלה נמצאת ואין שיפור, מה שאומר שהיא צריכה ללכת, ב-2013 פיטרנו יותר מ-200 עובדים ולמרות זאת אין שיפור במצבה של הדסה".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי עקב הודעת וועד הרופאים על עיצומים ועבודה במתכונת שבת מוגברת, להלן מידע עבור ציבור המטופלים והמבקרים בשערי בתי החולים: חדרי המיון יפעלו כסדרם על בסיס תורנים וכוננים ויטפלו במקרים דחופים. הפעילויות הרפואיות הבאות תתקיימנה: לידות, אשפוזי יום המטולוגים אונקולוגים,  דיאליזה,  פרוצדורות הכרחיות לחולים אונקולוגיים. כל פעילות רפואית שאינה דחופה לא תתקיים – ובכלל זה מרפאות (כולל שר"פ), אשפוזי יום (שאינם אונקולוגים), פרוצדורות וניתוחים. המחלקות תפעלנה במתכונת שבת מוגברת.

בתגובה להודעת וועד הרופאים על עבודה במתכונת שבת נמסר כי "למעלה משבעה חודשים עושה ההנהלה לילות כימים ליישום תכנית ההבראה להצלת המרכז הרפואי מול הגורמים השונים ועדי הרופאים, האחיות, עובדי המשק והמנהל וממשלת ישראל. למרות שוועד הרופאים והאחיות עשו כברת דרך ארוכה במהלך המשא ומתן, עדין אין זה מספיק כדי ליישם תכנית הבראה אשר תשמור על המרכז הרפואי כמוביל ברמה הרפואית, בשירות למטופליו ובמחקר. למרות קיום העיצומים והעבודה במתכונת שבת מוגברת, תמשיך ההנהלה לעשות כל מאמץ להגיע להבנות עם נציגי הממשלה וועדי הרופאים האחיות ועובדי המשק והמנהל,ליישום תכנית הבראה שתחזיר את המרכז הרפואי הדסה למסלולו המכובד".

בנוסף למשבר, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה ד"ר אביגדור קפלן מינה את פרופ' יורם וייס כמנהל בית החולים הדסה עין כרם. פרופסור יורם וייס וד"ר אסנת קורח לב ציון יפעלו בכפיפות לד"ר יובל וייס המשנה הרפואי של המרכז הרפואי של הדסה.

אילוסטרציה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה