דו"ח אקי"ם לשנת 2014 קובע: העיר ירושלים מובילה בהכללה של אנשים עם מוגבלויות בקהילה



בדו"ח מצויין כי "בעיר ירושלים קיים המספר הרב ביותר של אנשים עם מוגבלות שכלית והעירייה מקצה משאבים למען הכללת האנשים המוגבלים בקהילה, מקדמת ומעודדת פיתוח רצף שירתים לאנשים המיוחדים ולבני משפחותיהם

מדד ההכללה, אותו השיקה אקים בשנת 2013 הינו מדד חברתי משולב שנועד לבחון מידי שנה את עמדות הציבור ביחס לאנשים עם מוגבלות שכלית ואת מדיניות השלטון המקומי בערים בישראל. בשנת 2014 נמצאה העיר ירושלים כעיר המובילה את הנושא יחד עם הערים אשדוד, רעננה ודימונה. 

העירייה  מפעילה מעון יום, בתי ספר הקולטים גם ילדים מהפריפריות, מסגרות דיור בקהילה, וכן פועלת רבות  גם בנושא התעסוקה בשוק החופשי וכן שילוב ילדים מוגבלים במערכת החינוך.
ראש העיר ניר ברקת אמר: "זו חובתנו וזכותנו לפעול לשילוב אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים והעשייה בירושלים. אנו מחויבים לכך ואני מודה לאקי"ם על הבחירה".

שבוע הבא ביום שני יתקיים הטקס בו תוכרז ירושלים כמובילה בהכללת אנשים עם מוגבלות שכלית לשנת 2014. פעילות ברוכה זו לא הייתה מתבצעת ללא שיתוף פעולה בין ראש העיר, ניר ברקת, אנשי מינהל הרווחה והחינוך בעירייה וזאת למען הכללת אנשים עם מוגבלות בקהילה בכל תחומי החיים.
 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה